A Trendforce kimutatásai szerint tavaly 157,4 millió táblagépet értékesítettek globálisan, 6,6 százalékkal kevesebbet, mint 2015-ben. A csökkenő tendencia az idén is folytatódik, 147,8 millió, a tavalyinál hat százalékkal kevesebb táblagép eladására lehet számítani. A táblagép piacot 27,0 százalékos részesedéssel az Apple vezette tavaly, bár eladásai 14,7 százalékkal, jóval a piaci átlag felett csökkentek. A 45,55 milliós eladási szám azonban még így is meghaladta az elemzői várakozásokat. Az idén az Apple 39,3 millió táblagépet értékesít, piaci részesedése pedig 26,6 százalékra csökken a Trendforce prognózisa szerint.
Az eladási ranglista második helyén - nagy lemaradással az Apple mögött - 17,2 százalékos piaci részesedéssel a Samsung áll. A dél-koreai cég 27,0 millió táblagépet adott el, 19,4 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban. A Samsung az idén 24,8 millió táblagépet értékesít a Trendforce várakozása alapján, piaci részesedése 16,8 százalékra csökken. A tavalyi év nagy nyertese a Lenovo, a Huawei, a Microsoft és az Asus márkákat is megelőzve a harmadik helyre előre rukkoló Amazon volt. A cég eladásait közel megduplázva 11,0 millió táblagép értékesítésével 7,0 százalékos piaci részesedésre tett szert.
Az Amazon eladásai azonban a Trendforce szerint már közel tetőztek, így az idén 11,5 millió táblagépet fog tudni eladni, ami 7,8 százalékos piaci részesedéshez és a harmadik helyezés megőrzéséhez lesz elegendő.A rangsorban a negyedik helyen a Lenovo állt tavaly 10,9 milliós értékesítéssel és 6,9 százalékos piaci részesedéssel. Az ötödik helyezett Huawei 9,8 millió táblagépet adott el, ezzel 6,2 százalékos részesedést szerzett. A Microsoft 3,9 milliós értékesítése 2,5 százalékos részesedéshez és a hatodik helyezéshez volt elegendő. Az Asus 3,4 millió táblagépet értékesített és 2,2 százalékos részesedést szerzett tavaly.
Az idén az Amazon mellett csak a Huawei fogja tudni növelni táblagép eladásait a Trendforce prognózisa szerint. A kínai cég 10,6 milliós értékesítéssel 7,2 százalékra növeli piaci részesedését és ezzel a Lenovo-val helyet cserélve az ötödik helyről a negyedikre lép majd előre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.