Az első fő ütemben a déli szakasz lezárásakor az M3-as metró szerelvényei Újpest-Központtól csak a Nagyvárad térig közlekednek. A BKK megvizsgálta, hogy a Kőbánya-Kispest–Nagyvárad tér szakasz felújítása alatt várhatóan hogyan rendeződik át a forgalom az érintett hálózaton, ennek alapján lakótérségekre bontva részletes mobilitási tervet dolgozott ki. A térségenként bemutatott tervek jellemzője, hogy a belváros elérésének érdekében az utasok igénybe vehetik egyrészt a Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest között közlekedő metrópótló autóbuszokat, másrészt a belváros gyorsabb elérését biztosító alternatív eljutási lehetőségeket.
A felújítás ideje alatt bizonyos időszakokban esténként és hétvégente az M3-as metró helyett annak teljes vonalán pótlóbusszal lehet utazni.
A metrópótlási tervek részletesen a bkk.hu/te/m3-del oldalon térségenként, interaktív, térképes felületen ismerhetők meg, ezen az oldalon keresztül véleményezheti bárki a tervezetet március 7-g (keddig). A metrópótlás miatt kényszerűen megnövekedik majd az utazási idő, esetenként több átszállásra lesz szükség.
A metrópótlás a jelenlegi tervek szerint 2017 nyarán kezdődik és három fő ütemben történik.
- Az első fő ütem két részből áll. Elsőként a metróvonal déli szakaszát, a Kőbánya-Kispest és a Nagyvárad tér közötti részt zárják le. Ezt követi a fő ütem második része: az északi – a Lehel tér és Újpest-Központ közötti – és a déli szakasz együttes lezárása, a metró ekkor csak a Nagyvárad tér és a Lehel tér között közlekedik.
- A két külső szakasz elkészülte után, a második fő ütemben a vonal belső részén – a Lehel tér és a Nagyvárad tér között – lesz metrópótlás, a metró a külső szakaszokon, vagyis Újpest-Központ és a Lehel tér, valamint a Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest között már közlekedik.
- Ezt követi a harmadik fő ütem, amikor az Árpád híd és a Deák Ferenc tér között lesz metrópótlás, a vonal többi részén a metró már közlekedik.
Az eredeti tervek szerint már javában dolgozni kellene az M3-as felújításán, de előbb a forrás biztosításáról folyt hosszú vita a főváros és a kormányzat között, mire egyértelmű lett, hogy a beruházásra 137,5 milliárd forint uniós forrás rendelkezésre áll, az idő elszaladt. Ez pedig késleltette a kivitelezési tervek megjelentetését. Végül a főváros megjelentette a pályázatokat, amelyekre olyan magas összegű ajánlatok érkeztek, amelyet a főváros részben irreálisan magasnak tartott, másrészt a körülbelül 40 milliárdos plusz költségekre nem lett volna forrása.
A metrópótló buszokról folytatott főváros-kormány közötti polémia is elodázta a felújítás kezdését. A legújabb állás szerint 2017 közepére áll össze minden: vagyis remélhetően sikeresen zárulhat a pályázat és a BKV-BKK-nak sikerül a pótláshoz szükséges buszokat is kiállítani. Ezek után startolhat az évekig tartó felújítás.
Tarlós István főpolgármester korábbi tájékoztatása szerint 2017. június 15-én indulna meg és 2018. szeptember 30-ig tartana, az északi szakasz rekonstrukciója nagyjából ezzel párhuzamosan, 2017. október 1-jétől 2018. szeptember 30-ig folyna. A középső szakasz 2018. október 1 és 2019. szeptember 26. között készülne el, a felújítás szakaszainak határait jelentő Lehel és Nagyvárad téri állomások pedig 2019. szeptember 27. és 2020. február 10. között újulnának meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.