Februárban inkább nettó hitelfelvevők voltak a háztartások, betéteik állományát is csökkentették - jelentette a hitelintézetek összevont mérlege alapján a Magyar Nemzeti Bank (MNB). Megjegyezték: a hitellel és betétkivonással leginkább a felmerülő költekezéseket finanszírozták. Ezzel szemben a nem pénzügyi vállalatok mind a hiteleik, mind pedig a betéteik állományát növelték, de 66 milliárddal több hitelt vettek fel, mint amennyi friss betétet helyeztek el.
[caption id="" align="alignleft" width="600"] Februárban inkább nettó hitelfelvevők voltak a háztartások - fotó: AFP[/caption]
A háztartások hitelállománya szezonálisan igazítva 11,5 milliárd forintos növekedést mutatott csak a tranzakciókat figyelembe véve, míg a betéteké 10,6 milliárd forinttal csökkent. Kiigazítás nélkül viszont szerény 1,7 milliárddal nőttek a betétek, a tartozások emelkedése pedig 1,3 milliárd forint volt, ezen belül a forinthitelek állománya 2,2 milliárd forinttal nőtt, míg a devizahitelek állománya 0,8 milliárd forinttal csökkent a tranzakcióból eredően.
A vállalatok hitelállománya szezonálisan igazítva 84,9 milliárd forinttal, a betétállománya 21,8 milliárd forinttal nőtt a múlt hónapban. Kiigazítás nélkül a hitelek 74,1 milliárd forinttal, a betétek 12,1 milliárd forinttal emelkedtek. A forinthitelek állománya 50,1 milliárd forinttal, míg a devizahitelek állománya 24,0 milliárd forinttal nőtt. A betéti oldalon azonban forintban 75,7 milliárd forintos betétkivonás, míg devizabetéteknél 87,8 milliárd forintos nettó betételhelyezésre történt.
Mindeközben az MNB Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központja együttműködési megállapodást kötött az ALDI Magyarország Bt.-vel, a CBA és a Príma áruházlánccal, a MediaMarkt áruházlánccal, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.-vel és a TESCO-Global Árzházak Zrt.-vel a pénzügyi fogyasztóvédelem erősítése érdekében. Ennek során az áruházláncok és a jegybank az év egészében, illetve az egy-egy kiemelt időszakhoz kapcsolódó fogyasztóvédelmi kampányok során pénzügyi fogyasztóvédelmi tájékoztatókat tesznek elérhetővé az ország közel 800 kiskereskedelmi egységében, ezenkívül pedig táblákkal és plakáttokkal hívják fel a figyelmet a pénzügyi tudatosság fontosságára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.