A projektet három szakaszra osztják, a vizsgálatok elvégzésében pedig több horvát intézmény és egyetem is részt vesz. Az első fázisban 23 élelmiszeripari és öt háztartás-vegyipari - mosópor, öblítő és személyi higiénés - termék listáját határozzák meg, amelynek összeállításához 800 horvát állampolgárt kérdeznek meg. A második fázisban összehasonlítják a Németországban és Horvátországban forgalmazott azonos termékek minőségét, míg a harmadig fázisban nyilvánosságra hozzák a laboratóriumi tesztek eredményét. (Magyarországon is megvizsgálták az élelmiszerek minőségét.)
"Az élelmiszerbiztonság és minőség elsődleges szempont számunkra, ezért nem akarunk kettős mércét, amikor ugyanazon termékek forgalmazásáról van szó Horvátországban vagy Nyugat-Európában" - húzta alá az igazgató. Jelezte, hogy minden vizsgálatot szakszerűen végeznek el, és hiteles eredményeket hoznak nyilvánosságra.
Egy korábban végzett közvélemény-kutatás eredménye szerint a horvátok 82,6 százaléka úgy véli, a multinacionális vállalatok sokkal alacsonyabb minőségű élelmiszert és italokat árulnak Közép- és Kelet-Európa országaiban, mint az unió nyugati felében. A megkérdezettek 70 százaléka szerint ezen vállaltok szemében "másodrendű állampolgárok vagyunk az Európai Unióban".
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.