A tranzakció napján 7 százalékot zuhant a londoni tőzsdén jegyzett fapados légitársaság árfolyama, de pénteken már csaknem 2 százalékkal visszajött.
Cinkotai Norbert, a KBC Equitas elemzője szerint nem jelent katasztrófát a hír, szerinte egyáltalán nincsenek fundamentális problémák a Wizz Airnél. A szakértő emlékeztetett rá, hogy a kockázatitőke-társaságok rendszerint 5-7 év után szoktak kiszállni a befektetésekből, ehhez képest a Wizz Airben 2004-es indulása, azaz több mint tíz éve érdekelt az Indigo Partners. Ráadásul az említett tulajdonrész eladása nem azt jelenti, hogy kiszálltak volna a Wizz Airből. „Az Indigo Partnersnek 44,8 millió részvényre átváltható Wizz Air-kötvénye van, azaz a hígított tulajdonosi struktúrában még 55 százalékban érdekeltek. A következő időszakban vélhetően jönnek további eladások is” – mondta a Világgazdaságnak az elemző.
„A 4,3 százalékos diszkont is viszonylag alacsony, emiatt a piac kedvezőnek ítéli meg a sztorit. A Budapesti Értéktőzsdén a közelmúltban a CEZ–Mol-, illetve a Groupama–OTP-tranzakcióknál 5-7 százalékos diszkonttal cseréltek gazdát a részvénypakettek” – tette hozzá Cinkotai Norbert.
Tunkli Dániel, a Concorde elemzője is azt emelte ki, hogy az Indigo Partners még az ügylet után is 55 százalékos tulajdonos marad a Wizz Airben. „Az ügylettel 45 százalékra nőtt a közkézhányad. Egy kockázatitőke-társaságnál egyáltalán nem rendkívüli, hogy ennyi idő után kiszáll egy befektetésből. Ráadásul az összesen 63 százalékából csupán 8 százalékot értékesítettek. Most nyilván néhány hónapig nem várható eladás, de a fő kérdés inkább az, hogy utána mi lesz a következő lépés az Indigótól – mondta a szakértő. – A cég már 2004 óta tulajdonos a Wizz Airben, a tőzsdei bevezetésig is jelentős hozamra tehetett szert. A 2015-ös év eleji 1160 pennys IPO óta pedig szintén busás hozamot realizáltak, hiszen most 2320 pennyn adták el a részesedésüket. Ahhoz, hogy a kötvényeket átváltsák részvényekre, az igazgatótanács jóváhagyására van szükség, de nem várható kedvezőtlen döntés.”
Tunkli Dániel szerint a légi közlekedési iparág kilátásai jók. A csökkenő olajár és a fogyasztás, így a repülési hajlandóság növekedése jó ciklust vázol fel a szektor előtt. Cinkotai Norbert nem ilyen optimista, szerinte hosszú távon már gyülekeznek a viharfelhők. „Többéves távlatban 70 dollárig emelkedő olajárral számolunk, ez enyhén romló profitábilitást hozhat a légitársaságok életében” – mutatott rá az elemző.
A versenytársak felett repülnek
A Wizz Air P/E (árfolyam/nyereség) mutatója a Reuters adatai szerint 13,27, ez a versenytárs fapados légitársaságok közül a legjobb. A Ryanair esetében 17,42, míg az easyJetnél 21,32-os a P/E mutató. A hagyományos légitársaságok közül az Air France-KLM-nél hasonló, 13,02-os az adat. A többek közt a British Airwayst, az Iberiát és a Vuelinget tömörítő IAG csoport 7,85-ös, a Lufthansa pedig 5,02-os P/E-vel büszkélkedhet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.