Már az első körben jóváhagyta a brit versenyügyi hivatal (CMA), hogy a holland Heineken 403 millió fontért felvásárolja a szigetországban 1900 hagyományos pubot üzemeltető Punch Tavernst. A hollandok átvállalták a pubhálózat irdatlan, az ügylet tavaly decemberi megkötésekor 963 millió fontban megállapított adósságát is. A Brexit után ezzel újabb csapás éri a briteket, hiszen az ügylet révén a Heineken brit leánya lett a harmadik legnagyobb szereplő a piacon a Greene King és az Enterprise Inns mögött. Ez persze nem előzmény nélküli, hiszen a hollandok a gazdasági világválságba belerokkanó Scottish & Newcastle sörgyártót már bekebelezték 2008-ban, vele együtt 1049 saját, illetve bérüzemeltetésben lévő pubból álló hálózatát. Az a tervük, hogy a hatékonyabb működés érdekében ezeket összevonják a Punch Tavernsszel. A két hálózat a Heineken szerint területileg kitűnően kiegészíti egymást, az átfedés minimális.
A közel háromezer kocsmából mindössze harmincat kell eladniuk, hogy ne sérüljön a versenysemlegesség. A hatóság állásfoglalása szerint egy-egy körbehatárolt területen belül 35 százaléknyi piaci részesedés a tolerálható. A hollandok állítják, hogy a tradicionális és magas színvonalú pubok jövője biztosítva van, ha értő kezek irányítják őket. Az átvett pubokat folyamatosan megfiatalítják, egységes új bútorzatot kapnak, és választékukat új ételekkel is kiegészítik. A sörkínálatban természetesen a Heineken család márkái dominálnak. A CMA a helyi sörgyártók azon aggályát, hogy a váltás miatt a megrendeléseik csökkenni fognak, azzal szerelte le, hogy az összes brit pub tíz százalékánál is kevesebb vendéglátóhelyről van szó, és a cégnek sem lehet érdeke a helyi tradíciókkal való gyökeres szakítás.
A The Telegraph hozzáteszi: a Heineken iránti bizalmat az is jelzi, hogy nála többet ígért a hálózatért a Punch Taverns társalapítója, egyben korábbi pénzügyi vezetője által alapított Emerald Investment Partners, ám Alan McIntosh ajánlatát ennek ellenére leszavazta a cég igazgatósága.
Elérkezettnek látja az időt a belga söripar, hogy a Brexitben megroggyant fontra támaszkodva elárassza termékeivel a brit piacot. Ennek érdekében fesztiválokat, kóstolókat szerveznek – írja a The Independent. A belgák piaci részesedése 6,5 százalékra nőtt a 2010-es 4,4 százalékról, ezzel az importőrök sorában a nyolcadik helyen állnak a franciák, a hollandok, az amerikaiak, a németek, a kínaiak az olaszok és a kanadaiak után.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.