BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Már az adminisztrációs munkát is robotokkal végezteti a GE

A GE Hungary budapesti szolgáltató központjában 19 robot segíti az ott dolgozó mintegy kétezer ember munkáját – mondta a társaság elnöke egy konferencián.

Egyre több robotot állít munkába a GE Hungary, már 19 működik a budapesti szolgáltató központban – közölte Joerg Bauer, a vállalat elnöke. A múlt csütörtöki A munka jövője, a jövő munkái című rendezvényen ismertette: a robotizált folyamatautomatizációt (RPA) a pénzügyi, a humánerőforrás-, a jogi, az értékesítési és az ellátási lánchoz kapcsolódó egyes folyamatokban használják úgy, hogy a különböző rendszerek közötti kapcsolatot, amelyet eddig emberek teremtettek meg, a robotokra bízzák. A GE szerint ez növeli a termelékenységet, az életszínvonalat, és új lehetőséget nyit a munkavállalók számára. A robotok számítógépes applikációk, amelyeket a dolgozók ismétlődő munkafolyamatok és tranzakciók elvégzésére, adatok elemzésére és adatlekérésekre használnak – tette hozzá.

Björn Bergabo, a GE Global Operations ügyvezetője kiemelte, hogy a vállalat hazai beruházásai meghaladták a 33 milliárd forintot az elmúlt két esztendőben, a tervek szerint év végére a pesti szolgáltató központ látja majd el az egész vállalat adminisztratív, támogató tevékenységének 60 százalékát. A tervek szerint a következő két évtizedben a GE munkahelyeinek 54 százalékát érinti az automatizáció, de a humán munkaerőnek is jó, ha a rutinfeladatokat szoftverek végzik – vélte Bergabo. Az automatizálás nem a teljes munkahely kiváltását jelenti, hanem együttműködést ember és gép között. Példaként említette, hogy a számlák fizetési határidejének figyelésében, a kintlévőségek nyilvántartásában, adóbevallások elkészítésében vagy a nemzetközi pénzügyi tranzakciók fizetési árfolyamának egyeztetésében segítenek a robotok. Barcza Ilona, a GE Global Operations HR-igazgatója ehhez hozzátette: a jövő munkavállalójának legfontosabb tulajdonságai a változásmenedzsmentre való hajlam, a folyamatos tanulás képessége, a nyitottság, az adaptáció és a komplex gondolkodás.

Amelyik folyamat automatizálható, azt automatizálják is – vélte Dobó Mátyás, az Endless Consulting ügyvezetője. Az RPA azonban szerinte nem jelent egyet a mesterséges intelligenciával. A szoftver automata folyamatokat kezel, nem tud olyan problémát megoldani, amelyhez emberi logika kell – mondta. A technikai korlátok mellett emberi korlátok is vannak: a cégek idegenkedhetnek a technológiától, van, hogy a vállalatok menedzsmentje szándékosan nem automatizál, nehogy eltűnjön az emberi munkaerő. Kiemelte, hogy az emberre ugyan szükség lesz a döntési folyamatokban, de a magyar lakosság többsége olyan ágazatokban dolgozik, ahol kiváltható a humán intelligencia. Példának a gépjárműgyártást hozta, amelynél az élő munkaerő lecserélhető robotokra.

A magyar vállalati flotta nincs lemaradva a nyugat-európaitól a digitalizáció terén – jelentette ki a Világgazdaság kérdésére Varga Gyöngyi, a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) osztályvezetője. Mint mondta, a külföldi befektetők gyakran meglepődnek, hogy a magyar vállalatok milyen szinten vannak digitalizálva, de globális jelenség, hogy jóval többen beszélnek az RPA szükségességéről, mint ahányan ténylegesen használják.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.