Egyre több robotot állít munkába a GE Hungary, már 19 működik a budapesti szolgáltató központban – közölte Joerg Bauer, a vállalat elnöke. A múlt csütörtöki A munka jövője, a jövő munkái című rendezvényen ismertette: a robotizált folyamatautomatizációt (RPA) a pénzügyi, a humánerőforrás-, a jogi, az értékesítési és az ellátási lánchoz kapcsolódó egyes folyamatokban használják úgy, hogy a különböző rendszerek közötti kapcsolatot, amelyet eddig emberek teremtettek meg, a robotokra bízzák. A GE szerint ez növeli a termelékenységet, az életszínvonalat, és új lehetőséget nyit a munkavállalók számára. A robotok számítógépes applikációk, amelyeket a dolgozók ismétlődő munkafolyamatok és tranzakciók elvégzésére, adatok elemzésére és adatlekérésekre használnak – tette hozzá.
Björn Bergabo, a GE Global Operations ügyvezetője kiemelte, hogy a vállalat hazai beruházásai meghaladták a 33 milliárd forintot az elmúlt két esztendőben, a tervek szerint év végére a pesti szolgáltató központ látja majd el az egész vállalat adminisztratív, támogató tevékenységének 60 százalékát. A tervek szerint a következő két évtizedben a GE munkahelyeinek 54 százalékát érinti az automatizáció, de a humán munkaerőnek is jó, ha a rutinfeladatokat szoftverek végzik – vélte Bergabo. Az automatizálás nem a teljes munkahely kiváltását jelenti, hanem együttműködést ember és gép között. Példaként említette, hogy a számlák fizetési határidejének figyelésében, a kintlévőségek nyilvántartásában, adóbevallások elkészítésében vagy a nemzetközi pénzügyi tranzakciók fizetési árfolyamának egyeztetésében segítenek a robotok. Barcza Ilona, a GE Global Operations HR-igazgatója ehhez hozzátette: a jövő munkavállalójának legfontosabb tulajdonságai a változásmenedzsmentre való hajlam, a folyamatos tanulás képessége, a nyitottság, az adaptáció és a komplex gondolkodás.
Amelyik folyamat automatizálható, azt automatizálják is – vélte Dobó Mátyás, az Endless Consulting ügyvezetője. Az RPA azonban szerinte nem jelent egyet a mesterséges intelligenciával. A szoftver automata folyamatokat kezel, nem tud olyan problémát megoldani, amelyhez emberi logika kell – mondta. A technikai korlátok mellett emberi korlátok is vannak: a cégek idegenkedhetnek a technológiától, van, hogy a vállalatok menedzsmentje szándékosan nem automatizál, nehogy eltűnjön az emberi munkaerő. Kiemelte, hogy az emberre ugyan szükség lesz a döntési folyamatokban, de a magyar lakosság többsége olyan ágazatokban dolgozik, ahol kiváltható a humán intelligencia. Példának a gépjárműgyártást hozta, amelynél az élő munkaerő lecserélhető robotokra.
A magyar vállalati flotta nincs lemaradva a nyugat-európaitól a digitalizáció terén – jelentette ki a Világgazdaság kérdésére Varga Gyöngyi, a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) osztályvezetője. Mint mondta, a külföldi befektetők gyakran meglepődnek, hogy a magyar vállalatok milyen szinten vannak digitalizálva, de globális jelenség, hogy jóval többen beszélnek az RPA szükségességéről, mint ahányan ténylegesen használják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.