Az emelkedés az ázsiai ügyfeleknek köszönhető, akik 1,6 milliárd dollárt költöttek a cégnél, és a privát eladásoknak, amelyek 28 százalékot ugrottak, 744,6 millió dollár értékre. A javuló eredmények ellenére a Sotheby’s továbbra is a legfőbb vetélytárs, de a Christie’s mögött marad, amely 2017-ben 6,6 milliárd dolláros eladást és 21 százalékos növekedést ért el.
A Sotheby’snél így is elégedettek, mert a vállalat pénzügyi helyzete az elmúlt két évben stabilizálódott, miközben a globális aukciós piacon csökkenést mértek, és a részvényenkénti nyereségük 73 százalékot emelkedett, 1,27 dollárról 2,20 dollárra 2017 végéig.
Különösen büszkék a privát eladások növekedésére, amelyek viszont a Christie’snél estek. A számok is a két cég eltérő piaci stratégiáját mutatják. A Christie’s a kiemelkedő műtárgyak árverezésére fókuszál, a Sotheby’s a középső szegmensre erősít, a százezer és egymillió dollár közötti sávra, ahol a legmagasabbak a jutalékok.
Több mint 300 aukciót tartottak tavaly, ezeken 50 ezer tételt vittek kalapács alá, összesen 4,6 milliárd dollár értékben, a nyereség többi része pedig privát eladásokból állt össze.
Tad Smith, a Sotheby’s elnök-vezérigazgatója a 2017-es értékesítések közül kiemelte a kínai kerámiákat a cég hongkongi árveréséről – 37,7 millió dollárért –, és Jean-Michel Basquiat cím nélküli (1982) festményét, amelyet japán műgyűjtő, Juszaku Maezava vásárolt meg – 110,5 millió dollárért.
Smith kedvezőnek ítélte, hogy rögtön az év első fontos árverésén 49,8 millió font (70 millió dollár) leütési áron adtak el egy Picasso-festményt.
Az amerikai vevők lelkesebbek, és Kínában továbbra is élénk a műtárgypiac, Ázsiában sok az új belépő. A cég hongkongi központja 850 millió dolláros forgalmával Ázsia legjelentősebb aukciósháza. Tavaly a Sotheby’s megduplázta az online aukciók számát, és mind a digitális fejlesztésbe, mind az online marketingbe erőteljesen beruházott. Az online értékesítés összforgalma 180 millió dollár volt, az összes értékesített tétel egynegyede az interneten kelt el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.