BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az ázsiai vevőknek köszönhető az emelkedés

A Sotheby’s árverezőház konszolidált eredménye 5,5 milliárd dollár lett tavaly, ami 12 százalékos növekedés 2016-hoz képest.

Az emelkedés az ázsiai ügyfeleknek köszönhető, akik 1,6 milliárd dollárt költöttek a cégnél, és a privát eladásoknak, amelyek 28 százalékot ugrottak, 744,6 millió dollár értékre. A javuló eredmények ellenére a Sotheby’s továbbra is a legfőbb vetélytárs, de a Christie’s mögött marad, amely 2017-ben 6,6 milliárd dolláros eladást és 21 százalékos növekedést ért el.

Az árverezőház konszolidált eredménye 5.5 millió dollár lett tavaly, ami 12 százalékos növekedés egy év alatt
Forrás: Astrid Stawiarz/Getty Images

A Sotheby’snél így is elégedettek, mert a vállalat pénzügyi helyzete az elmúlt két évben stabilizálódott, miközben a globális aukciós piacon csökkenést mértek, és a részvényenkénti nyereségük 73 százalékot emelkedett, 1,27 dollárról 2,20 dollárra 2017 végéig.

Különösen büszkék a privát eladások növekedésére, amelyek viszont a Christie’snél estek. A számok is a két cég eltérő piaci stratégiáját mutatják. A Christie’s a kiemelkedő műtárgyak árverezésére fókuszál, a Sotheby’s a középső szegmensre erősít, a százezer és egymillió dollár közötti sávra, ahol a legmagasabbak a jutalékok.

Több mint 300 aukciót tartottak tavaly, ezeken 50 ezer tételt vittek kalapács alá, összesen 4,6 milliárd dollár értékben, a nyereség többi része pedig privát eladásokból állt össze.

Tad Smith, a Sotheby’s elnök-vezérigazgatója a 2017-es értékesítések közül kiemelte a kínai kerámiákat a cég hongkongi árveréséről – 37,7 millió dollárért –, és Jean-Michel Basquiat cím nélküli (1982) festményét, amelyet japán műgyűjtő, Juszaku Maezava vásárolt meg – 110,5 millió dollárért.

Smith kedvezőnek ítélte, hogy rögtön az év első fontos árverésén 49,8 millió font (70 millió dollár) leütési áron adtak el egy Picasso-festményt.

Az amerikai vevők lelkesebbek, és Kínában továbbra is élénk a műtárgypiac, Ázsiában sok az új belépő. A cég hongkongi központja 850 millió dolláros forgalmával Ázsia legjelentősebb aukciósháza. Tavaly a Sotheby’s megduplázta az online aukciók számát, és mind a digitális fejlesztésbe, mind az online marketingbe erőteljesen beruházott. Az online értékesítés összforgalma 180 millió dollár volt, az összes értékesített tétel egynegyede az interneten kelt el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.