A kaliforniai Burbank központú médiakonglomerátum profitja több mint félmilliárd dollárral 2,94 milliárd dollárra nőtt a második negyedévben az egy évvel korábbi 2,39 milliárd dollárról. A vállalat egy részvényre jutó nyeresége ezzel másfél dollárról 1,95-ra emelkedett. A korrigált részvényenkénti nyereség 1,84 dollár volt, míg az elemzők ennél kisebb, 1,69 dolláros összegre számítottak az Interactive Investor beszámolója szerint.
A nyereség mellett kisebb mértékben, de árbevételét is növelni tudta a Disney, amely 9 százalékkal erősítette forgalmát a márciussal záruló legutóbbi három hónapos periódusban, és éves alapon 13,34 milliárdról 14,55 milliárd dollárra növekedett. Az elemzők ebben szintén szerényebb bővülésre számítottak, 14,08 milliárd dollárra taksálták a vállalat negyedéves bevételét.
A legnagyobb divíziónak számító televíziós üzletág szerény, 3 százalékos bővülést ért el 6,1 milliárd dolláros árbevétellel, a Disney e területen az egy évvel korábbinál 6 százalékkal kisebb, 2,1 milliárdos nyereséget ért el. Az eséshez hozzájárult a portfólióba tartozó ESPN sportcsatorna előfizetőinek csökkenése.
A nehézségekkel küzdő tévés ágazat eredményeit az élményparkok és a stúdiók ellensúlyozták. Az élménypark-üzemeltető üzletág bevétele 13 százalékkal 4,9 milliárd dollárra nőtt. A filmipar is igen jövedelmezőnek bizonyult, a vállalat 21 százalékkal 2,5 milliárd dollárra növelte a stúdiószegmensből származó bevételét.
Újabb filmes rekord a láthatáron
Az áprilisban bemutatott Bosszúállók: Végtelen háború tizenegy nap alatt átszakította az egymilliárd dolláros bevételi határt, ami korábban egyetlen alkotásnak sem sikerült ennyi idő alatt. A film ráadásul csak pénteken debütál a legnagyobb piacnak számító Kínában. A kasszasiker miatt az eredetileg négyrészesre tervezett sorozat újabb epizódot kaphat jövőre a cég vezetőjének nyilatkozata szerint.
A teljes cikk a Világgazdaság csütörtöki számában olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.