Kegyes volt a tavalyi év a luxusmárkák piacához, dollármilliárdok vándoroltak a tehetős vásárlók pénztárcáiból a dizájner termékek gyártóihoz, ráadásul egyre fiatalabb a vevők köre is – ez pedig azt mutatja, hogy a következő években sincs aggódnivalója a szegmensnek. A luxusmárkák piacának mérete 2025-re elérheti a 445 milliárd dollárt – olvasható a Luxe Digital elemzésében. A portál rangsorolja a tíz legnépszerűbb márkát, az online jelenlétet véve alapul, mivel szerintük manapság semmi sem mutatja meg jobban egy brand értékét, mint az, hogy milyen súllyal szerepel az online világban, mennyi keresést generálnak a termékei, és a manapság népszerű influenszerek mennyire találják vonzónak.
A tízes lista első helyén a Gucci szerepel: a „Gucci” hashtag előfordulása jócskán meghaladta tavaly a konkurens márkákét, jól mutatva, hogy főleg az új generáció befolyásosabb tagjai körében népszerű az olasz divatház. Ez nem véletlen, hiszen a Gucci számos közösségimédia-kampánnyal fordult a fiatalabb generációhoz, még egy „bizottságot” is felállított, amelynek az a dolga, hogy a lehető legformabontóbb és leghatékonyabb módon szólítsa meg az új vásárlóréteget. A cég saját elemzése egyébként azt mutatja, hogy vásárlóinak több mint a fele a millenniumi generáció tagjai közül kerül ki.
A Luxe Digital listájának második helyén a franciák állnak. A Chanel egyébként „csak” 87. a Forbes száz legértékesebb vállalatot felsorakoztató tavalyi listáján, nyolcmilliárd dolláros (2300 milliárd forint) becsült márkaértékkel. Érdekfeszítő vizuális megoldásaival és magával ragadó videóival a cég igencsak erősen jelen van az online térben, az Inside Chanel című sorozatuk például egészen 1883-tól, Gabrielle Chanel születésétől mutatja be a világ változását.
A harmadik helyet szintén egy francia cég foglalja el, a Louis Vuitton. Különösen megnőtt a brand online népszerűsége, miután partnerségre lépett az amerikai Supreme márkával. Ezzel egy jóval szélesebb potenciális vásárlóréteget ért el, főleg az ezredforduló táján születettek közül. A Louis Vuitton értéke 33,6 milliárd dollárra (9800 milliárd forint) tehető, a Forbes listáján a luxusmárkák között az első.
A franciák dominanciája folytatódik, negyedik helyen a Hermes áll, amely offline a klasszikus vonalhoz ragaszkodik, ám nemrég indította el új nemzetközi weboldalát sokkal merészebb stratégiával.
Az ötödik hely a Rolexé, a luxusóracég értéke 9,3 milliárd dollár (2600 milliárd forint), ezzel a Forbes százas listáján a 71. helyre fért fel. A márka tavaly sikeresen nyitott a millenniumi generáció felé, rávéve a fiatalokat, hogy hagyományos luxusórákat vásároljanak.
Hatodik a Tiffany ékszercég, amelyet tavaly ősszel vásárolt fel az LVMH 16 millió dollárért (4,7 milliárd forint). Az ékszercég online erősített, amikor összeállt az angol Net-a-Porter divatwebshoppal, így érve el a vevők új generációját.
A hetedik az online jelenlétet rangsoroló listán a Dior. Itt is egy új kreatív igazgató alkalmazása nyitotta meg az utat a fiatalabb generáció eléréséhez. 2017-ben például az Instagramon a legnépszerűbb divatmárka volt.
Vissza az olaszokhoz: az 1975-ben alapított Armani cég az utóbbi időben számottevő konszolidációt hajtott végre, és az eddigi hét márkából három alapmárkát kreált egy high-end, egy középkategóriás és egy kimondottan fiataloknak szóló vonalat hozva létre, és ez jókora online keresést generált a márka termékeire.
A kilencedik legnépszerűbb divatcég az online jelenléte alapján a Prada volt tavaly. Új, fiatalokat célzó tornacipői és nejlon övtáskái különösen keresettek voltak a fiatalabb generáció körében. Az online keresések alapján a legnépszerűbbek a napszemüvegek voltak, majd a táskák, végül a cipők.
A tízes lista utolsó helyére a Balenciaga fért fel. A Kering csoporthoz tartozó márka a világ leggyorsabban növekvő luxusbrandje. Az új kollekciók, amelyek az utcai és szabadidős viseletet képviselik, leginkább a millenniumi és a Z generációt vonzották.
A luxusmárkák piaca 2025-re
445
milliárd dolláros értéket
is elérhet
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.