Dunaújváros távhőellátásának február 6-i és 7-i, kétéjszakásra tervezett leállításáról értesítette ügyfeleit az érintett hétvége előtt a Dunaújvárosi Víz-, Csatorna- Hőszolgáltató Kft. (DVCSH), mert a jelzett időszakban halaszthatatlan karbantartást és javítást kívánt elvégezni.
Meg is büntette az energiahivatal 25 millió forintra, amely – mint írja –, csak a kft. honlapjára kitett tájékoztatásból értesült arról, hogy zavarok vannak a város távhőellátásában.
A hőszolgáltató a tájékoztatásban azzal magyarázta a hirtelen intézkedést, hogy a jelzett hétvégére enyhe időjárás ígérkezett, korábban pedig nem volt pénze a szükséges munkákra, mert tartozik neki a város önkormányzata, annak intézményei és a lakosság is. A fokozottan igénybe vett erőművi és távhőszolgáltatói főberendezések tehát a forráshiány és a hideg időjárás miatt vártak addig hiába a cserére, javításra.
A hivatal azonban annyi kifogásolnivalót talált a kft. eljárásában, működésében, hogy harminchárom oldalas határozatának döntő része a bírság indoklása.
Ebből csak néhány megállapítás: a DVCSH már február 5-én, pénteken napközben, előzetes tájékoztatás nélkül kizárta a város öt bölcsődéjét, öt óvodáját, egy múzeumát, egy könyvtárát és az önkormányzatot a távfűtésből. Volt intézmény, amelynél a vasárnap éjszakai üzemszünet még hétfőn is tartott, sőt volt óvoda, ahol csak csütörtökön indult újra a fűtés.
A leghosszabb időre – négy napra – éppen az óvodák maradtak fűtés nélkül, de például az anyakönyvi hivatalban szombaton tartott négy esküvőn is hősugárzókat kellett bevetni.
A hivatallal ez ügyben folyó levelezésében a DVCSH állította, hogy február 5. és február 9. között már nem végzett semmi olyan karbantartást vagy hibaelhárítást, amely miatt a szolgáltatás szünetelt volna vagy alacsonyabb lett volna a színvonala. Hangsúlyozta, hogy a városban 2021. február 5–7. között nem szünetelt a távhőszolgáltatás, a szolgáltatást a lakossági fogyasztóknak a helyi önkormányzati rendeletben előírtak szerint végezte. Egy másik válaszlevelében azt hangsúlyozta, hogy a hét végi, lakossági szolgáltatás minél kisebb csökkentése érdekében döntött úgy, hogy inkább közintézményeket zár ki a rendszerből.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.