BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mindjárt itt az olimpia, de hol vannak a reklámok?

A legnagyobb szponzorok mélyen hallgatnak és alig hirdetnek a politikai helyzet miatt.

Már csak néhány nap és jövő héten elstartolnak a XXIV. téli olimpiai játékok, amelyeknek ezúttal Peking ad otthont. Bár a nagyszabású sportesemény máskor kiemelt figyelmet kap, az idén valahogy nagyon kevés szó esik róla, így sokaknak egyáltalán az is meglepetés, hogy a világjárvány alatt megrendezik a játékokat. 

Persze a koronavírus alaposan rányomja a bélyegét az olimpiára, hiszen nagy a veszélye annak, hogy elszabadul a fertőzés a játékokon, emiatt kiemelt szigorral lépnek fel a kordában tartására. Sok sportoló, illetve sportdiplomata – köztük magyarok is – küzd a betegséggel. 

A hangulat tehát kissé borongós, de attól még fel lehetne lelkesíteni az otthon, a tévék előtt ülő közönséget, az idén viszont erre valamiért senki sem hajlandó. Míg például tavaly a tokiói olimpiára nagyszabású kampányokkal készültek a hivatalos szponzorok, most a legtöbb nagy cég mélyen hallgat és csak elvétve ad le reklámokat. 

A BBC gyűjtése szerint ugyanis a hivatalos szponzorcégeknek óriási fejfájást okoz a pekingi olimpia. 

A brit hírtelevízió szerint a jelenlegi politikai helyzet miatt sok vállalat úgy döntött, hogy bár a támogatását nem vonja vissza, de nem is reklámozza a játékokat. Az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság, Ausztrália és Kanada – ahová a cégek többsége is tartozik – diplomáciai bojkottot hirdetett a játékokra, mert véleményük szerint Kína lábbal tiporja az emberi jogokat. 

Fotó: Xinhua via AFP

A világcégek ezeket a jelentéseket természetesen nem kommentálták, mert nem akartak összetűzést Kínával, viszont a Nyugattal sem, így inkább a hallgatás ködébe burkolóztak.

Egy szakértő úgy fogalmazta meg a BBC-nek a helyzetet, hogy a szponzorok – köztük a Coca-Cola, az Intel, a Panasonic, a Samsung, a Visa, az Airbnb és az Intel – jelenleg kötéltáncot járnak. 

A témára a CNN amerikai hírszolgáltató is rápörgött. A cikkük szerint a cégek csak Kínán kívül ilyen hallgatagok, reklámjaikat pedig csak a házigazda országra koncentrálják. Ugyanakkor az is beszédes, hogy a cégek top vezetői a hírek szerint nem lesznek ott a játékokon, persze hivatalosan a járvánnyal indokolják ezt. 

Egy biztos: egy hét múlva – illetve néhány sportágban már előtte – hivatalosan is elstartolnak a játékok, még ha erről kevesebben is tudnak, mint a korábbi években. 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.