Az első negyedéves adatok szerint 2021-ben is nőtt a biztosítási szektor, de a bővülés elmaradhat a tavaly január–márciusitól – mondta Pandurics Anett, a Magyar Biztosítók Szövetségének (Mabisz) elnöke online sajtótájékoztatón. Tovább nőtt a biztosítók díjbevétele: 7,1 százalékkal haladta meg 2020 azonos időszakáét, és a tavalyi 336 milliárd forint után elérte a 360 milliárd forintot. A tavalyi első negyedévhez képest jelentős változás, hogy a járványhelyzet miatt a biztosítók kidolgoztak új, digitális megoldásokat, amelyekhez az ügyfelek hozzászoktak.
Az első negyedévi bővülés a korábbi évek tendenciáival ellentétben most a több mint 10 százalékkal bővülő életbiztosítások kiemelkedő növekedésének volt köszönhető, míg az eddig rendszerint erősebb, nem életbiztosítási üzletág most kevésbé, 4,9 százalékkal nőtt.
Az életbiztosítások növekedésében csak részben játszik szerepet az egyszeri díjas biztosítások emelkedése, amely 7,2 százalékos, a rendszeres díjas biztosításoknál viszont 11,5 százalék volt a növekedés – hívta fel a figyelmet Pandurics Anett.
A kedvező tendencia annak köszönhető, hogy a pandémia ráirányította a figyelmet a nyugdíj- és egészségbiztosításokra.
A hagyományos életbiztosítási termékek piaca több mint 12 százalékkal bővült, és a lakossági megtakarításokon belül is emelkedett az életbiztosítások súlya. A nem életüzletágat a vállalati vagyonbiztosítások húzták 17 százalékos bővüléssel, de a lakossági vagyonbiztosítások is 7 százalékkal nőttek. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási piac 2,1 százalékkal nőtt, míg az utasbiztosítások díjbevétele a járvány miatt 66 százalékkal zuhant. Az idén nyárra minden társaság készül utasbiztosításokkal, a kutatások szerint Horvátország és Ausztria lesz a legnépszerűbb úti cél. A biztosítási szakértő azt javasolta, hogy a szerződés megkötése előtt a járvánnyal kapcsolatos káreseményekre adott fedezetet is hasonlítsák össze az egyes biztosításoknál.
Folyamatosan emelkedik a biztosítók iránti bizalom, aminek indexe a felmérésünk szerint 59,3 pontra emelkedett a tavaly októberi 55,8 pontról, illetve a 2019. májusi 51,9 pontról
– mondta Stefkovics Ádám, a Századvég Gazdaságkutató Zrt. piackutatási igazgatója. Az emberek elégedettsége is javult, minden index értéke nőtt a járvány előző, októberi hullámához képest. A szakember hozzátette: a fogyasztóbarát otthonbiztosítások vizsgálata azt mutatta, hogy 22 százalék hallott már ezekről a termékekről, de az ismertség az 50 év alattiak körében magasabb.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.