Az uniós számvevők jelentésében kedvezően értékelték a piacfelügyelet terén megfigyelhető javulást.
Mint közölték, a dízelbotrány arra ösztönözte az Európai Uniót, hogy felgyorsítsa a károsanyag-kibocsátás területén már elindult jogalkotási kezdeményezéseket, illetve új lépéseket tegyen. A járművek uniós kibocsátás-ellenőrzési rendszere is számos ponton módosult. Mivel több új szabály még nem lépett hatályba, korai lenne azt értékelni, hogy megoldódtak-e a problémák, azonban már így is több nehézség mutatkozik az új vizsgálati rendszer alkalmazásával kapcsolatban – mondták.
A számvevők szerint az új NOx (nitrogén-oxid)-kibocsátás vizsgálatának bevezetése az új dízelmotoros gépjárművek kibocsátásának jelentős csökkenéséhez vezetett, de
a hatás még nagyobb lett volna, ha a 168 mg/km-es határérték helyett az eredetileg javasolt, 128 mg/km-es átmeneti NOx-határértéket fogadták volna el.
Véleményük szerint a módosítások csak egy bizonyos idő után fogják éreztetni jótékony hatásukat.
A számvevők arról is tájékoztattak, hogy az Európai Bizottság immár felülvizsgálhatja a nemzeti típusjóváhagyó hatóságok munkáját, maga is vizsgálhat járműveket, visszavonhat vagy felfüggeszthet típusjóváhagyásokat, és szankciókat szabhat ki. A forgalomban lévő járművek vizsgálata immár kötelező a tagállamokban, és ilyen vizsgálatot már érdekelt harmadik felek is végezhetnek.
A laboratóriumban, illetve közúton mért CO2 (szén-dioxid)-kibocsátási szintek közötti nagy eltérés kezelésére és az NOx (nitrogén-oxid)-kibocsátás mérésére új vizsgálatokat vezettek be.
Noha már eddig is több mint 10 millió járművet hívtak vissza, évekbe telhet, amíg a városi levegő minősége jelentősen javul, tekintve, hogy még sok szennyező gépjármű közlekedik az utakon
– húzta alá az uniós számvevőszék.
A botrány azzal kezdődött, hogy az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) 2015 szeptemberében megvádolta a VW-t, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amelynek segítségével kijátszhatóak a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. A legnagyobb európai autógyártó vállalat elismerte a csalást. Az ügy világszerte mintegy 11 millió gépjárművet érintett, ezek közül 8,5 milliót az Európai Unióban adtak el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.