Egyre kevésbé számít luxusnak, ha környezetbarát terméket vásárolunk, vagy a környezetet kevésbé terhelő szolgáltatást veszünk igénybe – áll a GreenGo és az NRC felmérésében. E szerint a környezetbarát termékek és szolgáltatások piaca évről évre bővül, amire a magyar fogyasztói szokások is reagálnak. Az NRC országos reprezentatív felmérése azt mutatja, hogy a 18-59 éves lakosság közel fele, 45 százaléka legalább egyszer vásárolt valamilyen környezettudatos terméket vagy szolgáltatást az elmúlt egy évben, több mint harmaduk pedig (38 százalék) több alkalommal is.
A magyarok 42 százaléka saját elmondása szerint hajlandó többet fizetni a környezettudatos (öko, zöld) termékekért – nagy részük akár 10-30 százalékkal többet is, mint egy hagyományos termékért.
A zöld felfogás irányában folyamatosan elkötelezett réteg azonban még mindig szűk: a 18-59 éves korosztály mindössze 8 százaléka választja rendszeresen az öko árucikkeket és szolgáltatásokat a kevésbé környezetbarát megoldások helyett.
A GreenGo mint az egyetlen, kizárólag elektromos autókkal működő, környezetbarát fővárosi autómegosztó szolgáltatás arra is kíváncsi volt, hogy mely csoportok adják a leginkább „zöld” vásárlókat Magyarországon.
Érdekes adat, hogy a rendszeresen környezettudatosan beszerzők táborának több mint harmadát a 30-39 éves korosztály teszi ki, közel azonos arányban nők és férfiak.
Ebben a csoportban az 50-59 évesek a második legnépesebb korosztály (minden negyedik tagjuk ebbe a korosztályba tartozik), utánuk pedig a 18-29 évesek (minden ötödik). A csoport több mint kétharmada városban lakik, közel negyedük Budapesten, illetve több mint felük gyermek nélküli háztartásban él.
A kutatás alátámasztotta azt az elképzelésünket, hogy ugyan Magyarországon a gondolkodásban már megvannak az alapjai a környezettudatos vásárlásnak, a magyar vásárló továbbra is érzékeny az árra. Ezért pont a tudatosabb vásárlást nem jó, ha a szolgáltató magasabb árral »bünteti«
– emelte ki Michaletzky Bálint, a GreenGo ügyvezetője. Hozzátette, ahogy a kínálat a mi szolgáltatási szegmensünkben is bővül, a GreenGo egyre fontosabb versenyelőnyévé válik, hogy közel azonos, vagy esetenként kedvezőbb árak mellett is garantáltan a városi környezetet kevésbé terhelő elektromos autókkal szolgáljuk ki az erre egyre fogékonyabb fővárosi utazóközönséget.
A zöld termékek vagy szolgáltatások kipróbálásában a fő motiváció nem meglepő módon a szűkebb környezetünk: a család, barátok visszajelzései alapján választunk a legbátrabban környezettudatos terméket vagy szolgáltatást (41 százalék),
de nagy hatással vannak ránk a témában készült filmek, dokumentumfilmek is (38 százalék). Főleg a budapestiek vallják (a fővárosiak 28 százaléka), hogy az öko-életmódban nem csak a hagyományos médiahírek, hanem a közösségi médiában megjelenő információk, véleményvezérek is hatnak rájuk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.