A Coca-Cola nem tervezi, hogy megszünteti az egyszerhasználatos palackok forgalmazását, mivel a fogyasztók továbbra is igénylik azokat – írja a Business Insider.
Az üzlet nem lenne üzlet, ha nem alkalmazkodnánk a fogyasztói igényekhez. Amennyiben változtatunk a palackozási folyamaton és átevezünk az újrahasznosítás vizeire, úgy erről a fogyasztókat is tájékoztatnunk kell, hiszen ők velünk együtt változnak
– mondta Bea Perez, az óriáscég igazgatóhelyettese a BBC-nek a davosi Világgazdasági Fórumon.
A Coca-Cola hosszútávú célja, hogy az összes palack és doboz 50 százaléka újrahasznosított anyagból készüljön, továbbá a használt palackokat és dobozokat összegyűjtse, és újra felhasználja.
Szeretnénk elérni, hogy minden egyes palackot vagy dobozt egynél többször használjunk fel
– nyilatkozta korábban James Quincey, a társaság vezérigazgatója.
Addig azonban még hosszú az út. A Break Free From Platic által készített 2019-es jelentés szerint, amit a BBC közölt,
a Coca-Cola a világ legkörnyezetszennyezőbb márkája a műanyaghulladékok felhasználás tekintetében.
Ezért aktivisták arra szólítják fel a céget, hogy ne csak az újrahasznosítás iránt kötelezze el magát, hanem lépjen a teljes műanyagmentesség mezejére.
A Coca-Cola, a Nestlé, illetve a Pepsi jelenlegi kötelezettségvállalásai a környezeti válság kezelésére továbbra is hamis megoldásokra támaszkodnak, mint például a műanyag lecserélése papírra, vagy bioplasztikra
– mondta Abigal Aguilar a Greenpeace délkelet-ázsiai koordinátora októberben.
„Ezek a stratégiák nagymértékben védik azokat az elavult üzleti modelleket, amik a műanyagszennyezést okozzák, és nem húzza le az említett óriáscégeket a legszennyezőbb vállalatok listájáról” – tette hozzá.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.