A közlekedésbiztonság, a környezetvédelem és a jogkövető vállalkozások versenyhátrányának megszüntetése terén fogalmazott meg célokat 2020-ra a Magyar Gépjárműimportőrok Egyesülete (MGE). Erdélyi Péter, az MGE ügyvezető elnöke az egyesület szakmai és sajtódélelőttjén elmondta: a környezetvédelmi kérdésekben meg kell találni azokat a kompromisszumokat, amelyekkel mindenki együtt tud élni, és valós klímavédelmi megoldást jelentenek.
Nőtt ugyanis az unió szén-dioxid-kibocsátása, mert a dízelautók „boszorkányüldözése” miatt sokan benzinesre váltottak.
Az elnök szerint a városokból való kitiltásokkal nem lehet megoldani a globális szennyezést, mert hiába lesz jobb a levegő egy-egy nagyvárosban, ha az onnan kitiltott autók máshol, más országok levegőjét szennyezik tovább.
Erdélyi Péter aggodalmát fejezte ki a németországi kitiltásokkal kapcsolatban, mert szerinte félő, hogy hatásukra zuhan a régi, korszerűtlen autók ára, és ellephetik a magyar piacot. Ezért
olyan motiváló adózási és kommunikációs változásokra lenne szükség Magyarországon, amelyek megfelelően javítanák az importautók összetételét, összességében pedig a fiatalabb és a környezetkímélőbb autók használatát eredményeznék.
A hazai autópark átlagosan mintegy 14 éves (az uniós 11 éves), 54 százaléka 12 évesnél, 84 százaléka kilencévesnél idősebb, és csupán a 11 százaléka fiatalabb hat évnél. A városi levegő tisztaságáért központilag is sokat lehetne tenni, például a közlekedési lámpák jobb beállításával, a városi kivezető utak szabaddá tételével, valamint az utak minőségének javításával.
A teljes cikket a Világgazdaság szerdai számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.