BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Meghozta a gyümölcsét a műanyagszeméttel kapcsolatos edukáció

A csomagolás az első, amivel a fogyasztók találkoznak egy termék megvásárlásakor, éppen ezért minden gyártó igyekszik a lehető legkreatívabb, legmutatósabb megoldást választani. Egy 2020-as kutatás azonban arra mutat rá, hogy a csomagolások színénél, formájánál és mintájánál kezd sokkal fontosabb lenni az, hogy miből készült, főleg a fiatalabb generáció körében: a vásárlók 44 százaléka hajlandó többet fizetni egy környezetbarát csomagolásban kapható termékért, 48 százalékuk pedig kerüli a fenntarthatóságot nem szem előtt tartó márkákat. A felmérésből emellett az is kiderült, hogy Európában messze a papír és a karton a legtámogatottabb csomagolóanyag.

A papír és a karton népszerűsége nem meglepő, hiszen a környezetszennyező műanyag megítélése folyamatosan romlik, a kormányok pedig igyekeznek lépéseket tenni annak érdekében, hogy a gyártók minimalizálják a műanyag csomagolások előállítását, legfőképpen az egyszer használatos műanyagokét, derül ki a Rondo Hullámkartongyártó Kft közleményéből.

A Two Sides kutatása jól mutatja, hogy a műanyagszeméttel kapcsolatos edukáció meghozta a gyümölcsét,

az emberek 70 százaléka próbálja csökkenteni műanyagszemét-termelését, 48 százalékuk pedig el is kerülné azokat a kereskedőket, akik nem igyekeznek redukálni az újrahasznosíthatatlan műanyag hulladékot.

Fotó: Shutterstock

Jól látható, hogy a fogyasztók számára már egyértelmű tényező a fenntarthatóság: a válaszadók 44 százaléka hajlandó többet fizetni az újrahasznosítható csomagolású termékekért, 58 százalékuk szerint pedig adóval kellene sújtani azokat a vállalatokat, amelyek újrahasznosíthatatlan csomagolásban dobják piacra a termékeiket.

„Örömmel látjuk azt, hogy a fogyasztók már tudatosan választják a környezetbarát csomagolóanyagban elérhető termékeket, és ezen a területen is egyre fontosabb lesz számukra a fenntarthatóság.

Amint az az ING 2020-as kutatásból kiderül, a 25-34 közötti korosztály közel 50 százaléka már nem vásárol olyan ételeket és italokat, amelyeket nem környezetbarát vállalat gyártott,

a 30 éven aluliak pedig könnyedén váltanak márkát, ha úgy érzik, az nem olyan értékeket képvisel, amivel ők is azonosulni tudnak” – mondta el a piaci trendek kapcsán Miklós Zsolt, a Rondo Hullámkartongyártó Kft. ügyvezető igazgatója.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.