A Tesco tavaly februárban vállalta, hogy 2020 végére sajátmárkás termékeiből eltávolítja az összes nehezen újrahasznosítható anyagot; másfél évvel a vállalás után az áruházlánc
454 tonnányi ilyen besorolású műanyagot távolított el Közép-Európában, és a minél fenntarthatóbb működés érdekében folytatja a munkát
– közölte a vállalat kedden az MTI-vel.
A kivont mennyiség a Tesco sajátmárkás termékeiben megtalálható nehezen újrahasznosítható anyagok több mint 88 százalékának felel meg, és jelentős előrelépés a 2025-re 100 százalékban újrahasznosítható csomagolásra történő átállásban.
Magyarországon eddig 62 tonna nehezen újrahasznosítható anyagot vontak ki a használatból.
Az áruházlánc az újrahasznosításra nem alkalmas műanyagot egyéb alternatívákkal váltotta ki a közép-európai régióhoz tartozó országokban, így Csehországban, Lengyelországban, Magyarországon és Szlovákiában
A közlemény szerint a legnagyobb változás az előre csomagolt zöldségek és gyümölcsök esetében tapasztalható, amelyeknél a Tesco és partnerei a nehezen újrahasznosítható polisztirol és PVC (polivinilklorid) tartalmú csomagolóanyagokat széles körben újrahasznosíthatókkal, így például PET- vagy polietilén-alapúakkal váltották ki. Csak ez a módosítás éves szinten több mint 65 tonna nem újrahasznosítható anyag lecserélését jelenti.
Emellett az energiaitalok PVC-fólia bevonatának kis sűrűségű polietilénnel való helyettesítése 5 tonnával kevesebb hulladékot eredményez.
A tejtermékek, pékáruk és édességek területén végrehajtott hasonló változtatások pedig összesen 143 tonna nehezen újrahasznosítható műanyag kivonásához járultak hozzá. Az egyszerű újrahasznosíthatóság garantálása mellett a Tesco arra törekszik, hogy a sajátmárkás termékei csomagolásának tömegét is a lehető legkisebbre szeretné csökkenteni. A csomagolás súlyának csökkentése nemcsak a felhasznált anyagok mennyiségét képes visszaszorítani, hanem a szállítás során kibocsátott szén-dioxidét is azáltal, hogy a fuvarozás így kisebb energiafelhasználással jár.
A termékek csomagolásának áttervezése eddig összesen 64 tonnával kevesebb műanyag felhasználásához járult hozzá.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.