Miközben Joe Biden amerikai elnök arra készül, hogy a világ negyven vezetőjével tárgyaljon a héten online megrendezésre kerülő kétnapos klímacsúcson, a nagyvállalatok egyre komolyabb fenntarthatósági célokat tűznek ki maguk elé a klímaváltozás elleni küzdelem jegyében. Ráadásul, a fogyasztókat is egyre jobban aggasztja a vállalkozások karbonlábnyoma, így a vállalatok is érzik a fokozódó nyomást a cselekvésre. Április 22-e, a Föld napja alkalmából a CNN összegyűjtötte a vállalatok legfrissebb fenntarthatósággal kapcsolatos híreit.
A JPMorgan vállalat komoly lépéseket tett a klímaváltozás jegyében: a bank a múlt héten jelentette be, hogy a következő tíz évben összesen 2,5 milliárd dollár értékű, az éghajlatváltozás elleni küzdelemmel vagy a fenntarthatósággal kapcsolatos beruházásokat finanszíroz. A projektek a megújuló energiákkal, az új technológiákkal, a hulladékkezeléssel és a környezetvédelemmel foglalkoznak.
A tech óriás fejlesztette program új funkciója kijózanító képet nyújt arról, hogy az éghajlatváltozás és az emberi tevékenységek miként károsították a bolygót az elmúlt négy évtizedben. A Timelapse nevű szolgáltatás a platform állóképeit 4D-s mozgóképekké alakítja. A Google ezzel felhívja a figyelmet az olvadó jégtakarókra, a visszahúzódó gleccserekre, a és az 1984-től napjainkig tartó tűzvészek pusztítására.
A hulladékcsökkentés érdekében a Nike arra kéri az ügyfeleit, hogy a kissé elhasznált, vagy gyártási hibákkal rendelkező cipőiket hozzák vissza az üzletekbe. A cipő megtisztítása és fertőtlenítése után a társaság kedvezményes áron értékesíti azokat a kiválasztott üzletekben. A Nike az Egyesült Államokban jelenleg nyolc boltban értékesíti a visszaküldött cipőket. Április végéig 15, az év végéig pedig még ennél is több helyre terjeszti ki a szolgáltatást a Nike.
A Mastercard létrehozott egy platformot, ahol a fogyasztók a saját szén-dioxid lábnyomukat kiszámolhatják a vásárlásuk adatai alapján. Bár az eszköz a vásárolt áruk adatait felhasználja, nem követi nyomon az egyes tranzakciókat. A kíváncsi vásárlók arról is megtudhatnak információkat, hogy mennyi fát szükséges ültetni ahhoz, hogy a meghatározott kategóriában a vásárolt mennyiség szennyező hatásával azonos mennyiségű szén-dioxid felszívódjon.
A svéd autógyártó vállalat bejelentette, hogy az évtized végére csak elektromos autókat forgalmaz majd, amelyeket csakis online értékesít. A vállalat tervei szerint 2025-re már az elektromos autók teszik ki az eladott mennyiség felét, míg a többi eladott jármű hibrid lesz.
A General Motors a tervek szerint 2040-re teljesen szén-dioxid-semlegessé válik és 2035-re már csakis zéró károsanyag-kibocsátású autókat kínál majd. A bevételek alapján az Egyesült Államok legnagyobb autógyártójának tervei 27 milliárd dolláros beruházást igényelnek.
A bank a tervek szerint az évszázad közepére eléri a nettó nulla üvegházhatású gáz-kibocsátást. A 2050-es célkitűzés azért számít meglepetésnek, mert az a Wells Fargo által finanszírozott, klímavédelmi aktivisták által sokat bírált olajjal, földgázzal és szénnel kapcsolatos projektekre is vonatkozik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.