A közlekedési energiafelhasználás 11,6 százalékát tették ki a megújuló energiaforrások 2020-ban Magyarországon az Eurostat napokban publikált összegzése szerint.
Ezzel hazánk nemcsak a 10 százalékos célt, hanem az Európai Unió 10,2-es átlagát is felülmúlja.
Néhány észak-európai országé és Benelux államé után a hatodik legerősebb mutató a kontinensen a magyar, amely az osztrák adatot is előzve az első a régióban.
Fokozott figyelmet kell fordítani a közösségi közlekedésre, hiszen az üvegházhatású gázok kibocsátásának mintegy ötödéért az ágazat, ezen belül 98 százalékban a közúti forgalom felel. A kormány a klíma- és természetvédelmi akcióterv intézkedéseivel is cselekszik az elektromobilitás népszerűsítéséért és a tiszta járművek elterjedésének támogatásáért.
A szektor leginkább a tisztább üzemanyag-felhasználással, első helyen a villamos energia térnyerésével válhat klímabarátabbá, ezért is támogatta a kormány az elmúlt években csaknem 20 milliárd forinttal egyebek mellett az elektromos személygépjárművek vásárlását. Az elektromos rásegítésű kerékpárok beszerzését segítő programban az igénylők 97 százaléka nyert el összesen mintegy 736 millió forintot közel 6900 e-bicikli megvételéhez. Emellett várhatóan 800 elektromos rásegítésű teherszállító kerékpár találhat gazdára abból a 400 millió forintos támogatási keretből, amelyre egyéni vállalkozók, gazdasági társaságok, civil szervezetek, egyesületek, egyházi szervezetek és önkormányzatok pályázhatnak.
A tiszta és csendes járművek beszerzésében nemcsak a családokat és a vállalkozásokat, hanem a településeket is segítik. A Zöldbusz program tíz év alatt 36 milliárd forintot biztosít elektromos autóbuszok forgalomba állításához a 25 ezret meghaladó lélekszámú településeken.
A közlekedés zöldítésének területén pedig a Volánbusz mutat példát, amely tavaly nyáron vette át első saját tulajdonú, tisztán elektromos meghajtású autóbuszát. A környezetkímélő jármű a Komárom és Révkomárom közötti helyi közlekedésben szállít utasokat. A társaság a Zöldbusz programban száz elektromos autóbusz beszerzésének támogatására nyújtott be sikeres pályázatot. 2022 elejétől zajlik a próbaüzeme azoknak a Mercedes-Benz eCitaro típusú járműveknek, amelyekből negyven a budapesti agglomerációban jár majd, további hatvanra pedig folyamatban van a közbeszerzési eljárás. A tervek szerint az év végéig a Volánbusz járműállományának 4 százaléka lesz elektromos vagy CNG-hajtású.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.