Második éve tér vissza az Every Can Counts On The Go újrahasznosítási kampánya, amely idén már Brazíliát és Kolumbiát is bevonta az alumíniumdobozok újrahasznosítását népszerűsítő programjába. Június 4. és 6. között több mint 100 újrahasznosítási nagykövet járta be az európai parkokat, városokat és strandokat Európa-szerte, így Magyarországon is. Az Every Can Counts hazai kezdeményezése, a Minden Doboz Visszajár program szervezői június 5-én az International Recycling Tour 2022 budapesti rendezvényén arra ösztönözték az Erzsébet téren a járókelőket, hogy tartsák tisztán a nyilvános kültéri tereket, és bárhol is vannak, gyűjtsék szelektíven és hasznosítsák újra az alumínium italosdobozokat. „A kampány fő üzenete, hogy az italosdobozok örökké újrahasznosíthatók. Közösségünk a szemlélet megváltoztatására ösztönöz és segít elérni a 100%-os aludoboz-újrahasznosítást Európában és azon túl. Ezt az ambiciózus célt azonban csak akkor lehet elérni, ha a fogyasztók, a márkák, a rendezvényszervezők és a helyi közösségek is összefognak annak érdekében, hogy minden italosdobozt újrahasznosítsanak és együtt építsünk egy fenntarthatóbb bolygót” – mondta David Van Heuverswyn, az Every Can Counts Europe igazgatója.
Az európaiak és honfitársaink túlnyomó többsége szerint még mindig nem teszünk eleget a jelenlegi környezeti kihívások kezelése érdekében – ez derült ki a LUCID közvélemény-kutató ügynökség által a 2022-es környezetvédelmi világnap alkalmából 14 európai országban – köztük hazánkban is – az Every Can Counts együttműködésével és közreműködésével végzett felmérésből.
Az európai polgárok 91 százaléka többet szeretne tenni a környezetvédelem érdekében, ám az egyéni felelősségvállaláson túl elsősorban inkább a vállalatoktól várnak erre megoldást.
A megkérdezettek 87 százaléka (Magyarországon 91 százaléka) szerint a gazdasági társaságoknak csak végtelenül újrahasznosítható csomagolást kellene használniuk. Közel kétharmaduk egyetértett azzal, hogy a környezet védelme érdekében elsősorban a hulladék mennyiségének csökkentésével, a szelektív gyűjtésével és az egyéni újrahasznosítás ösztönzésével tehetünk a legtöbbet. Ugyanakkor a válaszadók szükségesnek tartják az olyan állami szabályozást, amely visszatartja a vállalatokat a környezetkárosító anyagok, valamint a nehezen vagy egyáltalán nem újrahasznosítható termékek előállításától.
A megkérdezett magyarok közel fele tisztában van azzal, hogy mi is történik a szelektíven gyűjtött hulladékkal, hova kerül, továbbá azzal a ténnyel, hogy az újrahasznosított anyagnak pénzügyi értéke van.
A kutatás eredményei szerint honfitársaink 41 százaléka gyűjti külön az italosdobozokat rendszeresen, ha otthon tartózkodik, ám csak 26 százalékuk helyezi az italosdobozokat szelektív kukába a munkahelyén és 22 százaléka akkor, ha útközben van. Részben ezért is szeretnének a válaszadók jobb újrahasznosítási infrastruktúrát: a megkérdezettek szerint több szelektív hulladékgyűjtőre lenne szükség a közterületeken, valamint a többség támogatja a betétdíjas visszaváltási rendszerek bevezetését, és azt is, hogy országuk csak 100 százalékban újrahasznosítható csomagolást használjon.
Az alumínium italosdobozok örökké újrahasznosíthatók. Ezt az üzenetet szeretnénk eljuttatni a fogyasztókhoz a fenti kezdeményezéssel is
– fogalmazott Vida Péter, a Minden Doboz Visszajár magyarországi képviselője, a Returpack Kft. operatív vezetője.
Magyarországon évente több mint egymilliárd alumíniumdobozt bocsátanak ki, és az a cél, hogy a környezet megóvása érdekében ennek a hatalmas mennyiségnek minél nagyobb részét visszagyűjtsék. A Returpack évente közel hetvenmillió, azaz több mint ezer tonnányi alumínium italosdoboz visszagyűjtésével és újrahasznosításával végzi környezetvédelmi tevékenységét. Egyedülálló szabadalmuk hazai innováció: automatáik felismerik és elfogadják az összegyűrt vagy összelapított aludobozokat is. Nem csupán begyűjtik ezeket, hanem pár forintot fizetnek is érte, tovább ösztönözve a környezettudatosan gondolkodó embereket arra, hogy használják automatákat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.