Január óta 1600 helyen 2000 automatát telepített a Mohu Zrt., a telepítések száma folyamatosan nő – olvasható a társaság tájékoztatójáról kiadott közleményben. Januárig 1800 ilyen berendezést helyezett el.
Ez év júliusától a Mohu felel a hazai, évi 4-5 millió tonna települési hulladékot kezelő rendszerért. A cél hulladékban lévő értékes alapanyagok minél nagyobb arányú újrahasznosítása. A Mohu feladata az is, hogy Magyarország teljesítse az uniós újrahasznosítási célszámokat.
Az új visszaváltható műanyag palackok, üvegek és alumíniumdobozok csak fokozatosan jelennek meg a boltok polcain. A gyártók haladékot kaptak, június 30-ig hozhatnak forgalomba nem visszaváltható csomagolásokat is. A szabály egyszerű, azt a palackot lehet visszaváltani, amelyért kifizettük az 50 forintos visszaváltási díjat, és amelyen ott található a visszaváltási logó. A nem visszaváltható palackokat, üvegeket, aludobozokat ugyanúgy, ahogy korábban, a szelektívbe kell dobni.
A 400 négyzetméternél nagyobb üzlethelyiségeknél kötelező, hogy működjön ilyen visszaváltó automata, de a rendszerhez bárki csatlakozhat még, legyen szó boltról vagy akár vendéglátó helyiségről is. Regisztrálni a Mohu Partner Portálján lehet. A REpont rendszerhez csatlakozó üzleteknek a Mohu kezelési díjat fizet, de a legfontosabb előnye az, hogy a csatlakozás forgalomnövekedést eredményez, hiszen nemzetközi tapasztalatok szerint a vásárlók oda viszik vissza a palackot, ahol megvették azt, valamint ott is vásárolják le a visszaváltásért kapott díjat.
A sajtótájékoztatón szó esett a kisebb boltokat érintő, házhoz menő, úgynevezett REpont rendszerről. Ebben az esetben a kisboltba nem telepít automatát a Mohu, hanem a boltos egy applikációval visszaváltja, és összegyűjti a beérkezett csomagolásokat, amelyeket a Mohu mobil visszaváltó autói rendszeresen elszállítanak. A csatlakozás a kézi visszaváltási rendszerhez a Mohu Partner Portálján keresztül lehetséges.
A visszaváltási rendszer célja, hogy a lehető legnagyobb mértékben hasznosítsák újra a Magyarországon forgalomba hozott italcsomagolásokat. Ezt az Európai Unió írta elő. Hasonló rendszer több országban sikeresen működik. A szomszédos Szlovákiában alig egy év alatt a forgalomba hozott italcsomagolások 70 százalékát visszaváltották a vásárlók.
Az 50 forintos visszaváltási díj motiválja a vásárlót arra, hogy visszavigye a csomagolást.
A REpont rendszernek köszönhetően akár 90 százalékosra is nőhet a visszaváltás, és eltűnhetnek az erdőkből, utak mellől szemétként eldobott palackok, üvegek, dobozok.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.