BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Átlagosan 234 tojást eszünk évente

Mintegy 20 százalékkal, 586 millió tojásra nőtt az első fél évben az előző év azonos időszakához képest a nagyüzemi tojástermelés, így az idén várhatóan 1,25 milliárdnál több tojást állítanak elő – közölte a Magyar Tojóhibrid-Tenyésztők és Tojástermelők Szövetségének titkára a tojás pénteki világnapja alkalmából.

Molnár Györgyi elmondta, az idén 2,3-2,5 milliárd étkezési tojást fogyaszthat el a magyar lakosság, tavaly 2,3 milliárdot használtak fel.

A tojásárakról megjegyezte, hogy 2018-ban a tojás darabonkénti előállítási költsége – csomagolással – a tavalyihoz képest 1 forinttal nőtt, az áfa nélküli eladási ára 22 forint körül van.

Az M-s méretű, tízes csomagolásban kapható tojás darabonkénti fogyasztói átlagára a 40. héten 41,8 forint volt.

A titkár kifejtette, hogy az elmúlt időszak termelési adatait és a versenyképességet pozitívan befolyásolták az ágazati támogatások, amelyek megtartását a tojásszövetség továbbra is nagyon indokoltnak tartja.

Fotó: Pixabay

Elmondása szerint mintegy 17 százalékkal, 1,25 milliárdra nőtt tavaly az előző évhez képest a magyarországi üzemi tojástermelés, az importot és a háztáji termelést pedig stagnálás jellemzi az elmúlt pár évben. A belföldi igény 52 százalékát az üzemi termelés, 26 százalékát a háztáji teljesíti, 20-22 százalékát pedig az import elégíti ki. Becslések szerint a háztáji termelésből 600 millió darab tojás származik, az import 500-550 millió körül mozog évente.

Emlékeztetett arra is, hogy a baromfi ágazat tojástermelésből származó árbevétele tavaly 20 százalékkal, 28,6 milliárd forintra nőtt 2016-hoz képest, amely részben az ár, részben pedig a termelés növekedésének tudható be.

Tavaly a magyar lakosság, a Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján, átlagosan 234 tojást vásárolt, míg 2013-ban az egy főre jutó fogyasztás 214 volt – tette hozzá a titkár.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.