Évről évre egyre népszerűbb elfoglaltság a kerti sütögetés a magyarok körében, a hagyományosnak számító bográcsozás mellett sokan grillrácson készítik el az ételeket – derült ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) körképéből.
Korábban jellemzően augusztus 20. után – a rendre megérkező lehűlés miatt – drasztikusan visszaesett az üdülési kedv, ami fokozottan megjelent
szervezésében is. Az utóbbi évek tapasztalatai szerint azonban a hirtelen lehűlés elmarad, az időjárás-változás kitolódik, ami a grillszezont is meghosszabbíthatja.
A NAK kutatása szerint az élelmiszeripar mára hozzászokott az egyre népszerűbb nyári sütögetéshez és grillezéshez kötődő fogyasztói igényekhez és elvárásokhoz, a vállalkozások az alapanyagbeszerzés és a késztermék gyártás tekintetében egyaránt rugalmasan alkalmazkodnak a gyorsan változó környezethez.
A hazai grilltermékek kínálatban a jól bevált grillkolbászok viszik a prímet, elsősorban a sertéshúsból készült termékek kelendők, de az úgynevezett mix termékek is nagyon sikeresek, különösen a többféle elkészítésre is alkalmas, marhahússal kevert sertéshamburger-húspogácsák. Grillezés szempontjából tehát továbbra is a húsok és a húskészítmények dominálnak, ezen belül továbbra is a sertés és a baromfi a meghatározó. Magas ára miatt marhahúsból sokkal kevesebb fogy, ugyanakkor van egy szűkebb réteg, amelyik a magasabb minőségi kategóriába tartozó marhahúsból és juh vagy bárányhúsból is vásárol a sütögetéshez.
Viszonylag magas ára miatt a hal szintén kevésbé keresett termék ebben a piaci szegmensben. Ami viszont folyamatos növekedést mutat, az a grillsajtok iránti kereslet, amit a termékkínálat bővülése is egyértelműen alátámaszt. A csomagolt grillsajtok között ugyan jelentős az import termékek aránya, de folyamatosan nő a hazai kínálat is. Sokan egészítik ki a grillalapanyagokat zöldségekkel, gombával vagy akár gyümölcsökkel is. A vegán termékek iránti igény és kínálat fejlődése is említésre méltó.
A stabil vásárlókörrel rendelkező kisebb és közepes helyi vállalkozások általában ragaszkodnak a jól bevált termékekhez, ezt keresik a vásárlóik. Általános tapasztalat, hogy
egyre több a fűszerezett, közvetlen sütésre előkészített termék a piacon.
A marinált termékek száma és fajtája is bővül, ugyanakkor a termékek árától és a vásárlóerőtől is függ, hogy a fogyasztók mennyire nyitottak a magasabb szinten előkészített, készen kapható termékek iránt. Azok, akik spórolni szeretnének a grillparti költségein, olcsóbb alapanyagokból maguk készítik el a serpenyőbe vagy a rostélyra kerülő hústermékeket.
A boltok polcain alapvetően a hazai gyártásból származó termékek dominálnak, ugyanakkor importtermékek is megtalálhatók az áruházak kínálatában. A hazai élelmiszeripari vállalkozások mindenesetre választék, minőség és kapacitás szempontjából egyaránt képesek az igények kielégítésére.
Ha az időjárás is megengedi, élményekben, családi és baráti programokban gazdag, tartalmas grillszezonra van kilátás az idén is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.