A Mercedes EQE SUV modell gyártása nem Magyarországon, hanem a Mercedes-Benz tuscaloosai gyárában, Amerikában történik – árulta el a Világgazdaság megkeresésére Hesz Tamás, a Mercedes-Benz Hungária Kft. értékesítési igazgatója. Az új, teljesen elektromos típust lapunk Magyarországon az elsők között próbálhatta ki, a tesztvezetés előtt pedig a kft. ügyvezető igazgatója, Fabiola Attorri nemes egyszerűséggel úgy jellemezte az autót, hogy „fantasztikus”.
A nagyobb képet vizsgálva a Mercedes-Benznél rámutattak, a kihívásokkal teli első fél év ellenére világszerte 5 százalékkal több autót értékesítettek, mint 2022-ben január és június között, a darabszám meghaladta az 1 milliót. Európa a kontinensek közötti „versenyben” a második helyen áll növekvő eladási adatokkal és 31 százalékos részesedéssel – természetesen Ázsia az első, 48 százalékkal.
Hesz Tamás hozzátette, a magyarországi személyautó-piac lényegében stagnál, hiszen az 57 429-es darabszám 0,3 százalékkal több, mint a tavalyi első fél évben. Az értékesítési vezető szerint a második negyedév húzta vissza a számokat, júliustól decemberig pedig gyengébb eredményekre számítanak, mint az első hat hónapban.
Összességében tehát kevesebb új személyautó kerülhet majd forgalomba 2023-ban, mint az előző évben.
Azt persze a szakértők is megerősítették, hogy az elektromos autók esetében a kínálat és a kereslet folyamatosan nő. Kérdésünkre Hesz Tamás azt felelte, továbbra sem közlik a jövőre vonatkozó értékesítési terveket, annyi azonban elmondható, hogy a teljes értékesítés 2 százalékát, a BEV- (Battery Electric Vehicle) volumenből pedig minden hatodik eladott autót az EQE SUV modellből tervezik. A tisztán elektromos járművek esetében egyébként is látszik a Mercedes-Benz erősödése, az első fél évben 14 százalékkal több autót adtak el a BEV-kategóriából (213-at), mint egy évvel korábban.
A már említett kihívásokkal teli első fél évhez tartozik az időszakos alkatrészhiány, és bár az EQE SUV modellekhez nincsenek termékspecifikus alkatrészek, más tartozékok hiánya vagy a szállításukban történő esetleges késedelem hátráltathatja a gyártást.
A cégnél jelezték, az autóvásárlás várakozási ideje több tényezőtől is függ. A gyártás időtartamára jelentős hatással lehet a választott motorizálás és a felszereltség, ezért
nem adnak meg várható időpontot ügyfeleiknek.
A Mercedes-Benz „online showroom” azonban segítséget nyújt a potenciális érdeklődőknek abban, hogy tájékozódjanak és megtalálják, hogy melyik kereskedőnél található meg készleten a keresett modell, amely várakozási idő nélkül megvásárolható és azonnal átvehető.
Az EQE SUV modell alapára 36,8 millió forint, de a prémiumkategóriának megfelelően az extrák tárháza szinte végtelen – a készleten megvásárolható példányok között találhatunk 55,2 millió forintba kerülőt is.
Az alapárat eleve befolyásolja a motorváltozat: a 245 lóerős EQE 300 SUV 36,8 millió forint, miközben a 625 lóerős AMG EQE 53 SUV 48,3 millió forint.
Az AMG-nél egyébként már nem is a Mercedes legendás logója kerül az autó elejére, hanem az AMG sajátja.
A bőrkárpitozás plusz 1,1 millió, van többek között klimatizált ülés 381 ezer forintért, díszítőelemek félmillióig, fűthető karimájú kormánykerék 129 ezerért, illetve hyper screen 3,6 millió forintért.
Természetesen a teljesen elektromos autók esetében nagyon fontos az infrastruktúra: Magyarországon 1824 AC- (váltakozó áram) és 274 DC- (egyenáram) töltőpont található a januári adatok szerint.
A Mercedes már biztosan a Debrecenben épülő CATL-gyárból szerzi be az akkumulátoraitEzt a Mercedes-Benz Hungária Kft. ügyvezető igazgatója, Fabiola Attorri is megerősítette. A német prémiummárka tavaly 5516 személyautót helyezett forgalomba Magyarországon, ezzel a nyolcadik helyen végzett a hazai rangsorban. |
Az EQE SUV hatótávolsága 596 kilométer, a típus szériatartozéka a hőszivattyú, amely a nagyfeszültségű akkumulátor, illetve a meghajtáskomponensek által generált hőt keringeti a belső térbe, így 10 százalékkal jobb hatótávolságot ígér a gyártó hideg időjárás esetén. Emellett a Mercedes-Benz az év végéig minden újonnan megkötött szerződés esetén 500 ezer forint értékben biztosít ingyen töltést az EQ modelleknél.
Hesz Tamás úgy véli, a márka többek között azért is versenyképes, mert vásárlás után a három legnagyobb gazdasági tétel a töltés, a szervizköltség, valamint az értékvesztés. Az utóbbiban a Mercedes-Benz kifejezetten jónak számít a prémiumszegmensben, a töltést a vásárlás után átlagosan egy évig állja a cég – utána pedig különböző havidíjas opciókat kínál –, valamint az EQE modellekre hat évig vagy 150 ezer kilométerig ingyen biztosítja az integrált szervizcsomagot.
Borítókép: Mercedes-Benz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.