Megnyitotta Magyarország legnagyobb alapterületű, speciális kialakítású, digitális megoldásokkal felszerelt, minden igényt kielégítő Mercedes-Benz-szalonját Fóton a Jász-Plasztik Autócentrum Kft. (JP Auto). Az új kereskedésben a német luxusautó-márka valamennyi személygépkocsi-modellje elérhető lesz.
Az épület kivitelezésében és szolgáltatásaiban egyaránt méltó képviselője a német márkának.
A mintegy 6 milliárd forintos, zöldmezős beruházás keretében megvalósult létesítményben egy új, korszerű márkaszerviz is helyet kapott, amellyel megközelítőleg duplájára nőtt a műhely kapacitása.
Ezzel immár egyidejűleg akár húsznál is több Mercedes-Benz személy- és haszongépjármű javítását, karbantartását vagy átvizsgálását tudják elvégezni itt.
Miközben a teljes komplexum 6400 négyzetméteres, a több mint 1700 négyzetméteres bemutatóteremben az érdeklődők akár 45 kiállított autót is szemügyre vehetnek, de van itt szerviz, iroda és raktár is.
A most megnyílt üzlet a legnagyobb és egyben a legmodernebb Mercedes-Benz-szalon Magyarországon.
Az emeleti részen a német cég legfelsőbb kategóriás járműveit, az AMG, a G-osztály és a Maybach-modelleket állítják ki, valamint ott alakították ki a VIP-várót és egy tágas, 600 négyzetméteres élményteraszt is, ahol szintén kocsikat mutatnak be.
A 21. századi elvárásoknak megfelelően a digitalizáció és a fenntarthatóság jegyében az értékesítés szinte teljes egészében papírmentes módon történik, a kereskedésbe betérőknek az értékesítési tanácsadók kisméretű, elkülönített tárgyalókban, táblagépeikkel és hatalmas kivetítőkkel mutatják be a modelleket.
Az épületben a Mercedes-Benz új, modern luxus belső dizájn alapelveit alkalmazták, és ügyeltek arra, hogy különleges ügyfélélményt teremtsenek. A cég környezettudatos szerepvállalásának megfelelően a fenntarthatósági szempontok is kiemelt fontosságúak voltak.
A szalonban található több mint ezer lámpa mindegyikében LED-es fényforrás található, emellett a hűtés-fűtést hőszivattyús rendszerrel oldották meg, sőt a későbbi tervekben napelem telepítése is szerepel.
A JP Auto fóti szalonjában a legdrágább modell egy S-osztályú Maybach, amelynek ára meghaladja a 115 millió forintot.
„Az volt a célunk, hogy egy olyan szalont hozzunk létre, ami méltó mind a Mercedes-Benz márka hírnevéhez, mind pedig a mi eddigi eredményeinkhez. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy ezt sikerült megvalósítanunk. Itthon, de a régióban is különlegesnek számító ügyfélélménnyel, kiszolgálással és járműválasztékkal várjuk ügyfeleinket. Külön öröm számunkra, hogy a szervizkapacitásunkat is sikerült növelni” – mondta Kovács Róbert, a JP Auto ügyvezető igazgatója.
A magyar tulajdonban lévő Jász-Plasztik Autócentrum Kft. 1996-ban kezdte meg a Mercedes-Benz képviseletét személygépkocsik és transzporterek forgalmazásával, majd 2005-ben kiszélesítette a palettáját KIA személyautók árusításával. A cég nyolc évvel később, 2013-ban Suzuki-modellek értékesítésével és szervizelésével folytatta tevékenységét, majd 2020-ban a Mazdával gyarapította a portfólióját. Története során a társaság több mint 42 ezer új és használt autót értékesített. Jelenleg hat városban van bemutatóterme: Budapesten az M0–M3-csomópontnál, Jászberényben, Nyíregyházán, Veszprémben, Egerben és Kecskeméten
A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a JP Autó
Az anyavállalat, a Jász-Plasztik csoport megalakulásától kezdve családi tulajdonban lévő, hírnevét műanyag-feldolgozó tevékenységével megalapozó vállalkozás nem csak saját termékek gyártójaként, hanem multinacionális cégek – többek között az Electrolux, a Samsung vagy a Volkswagen – beszállítójaként is ismert. A történet érdekessége, hogy az alapító, az immár 73 éves Kasza Lajos 1986-ben unokatestvérével, Kasza Jánossal kisszövetkezetet alapított, és a saját garázsukban ennek keretében rakták össze fél év alatt az első fröccsöntő gépüket, amelyet autó- és mezőgazdasági gépek alkatrészeiből építettek.
Kasza Lajos vagyonát a Forbes legutóbb 135,8 milliárd forintra becsülte.
A fejlesztéseket egyébként a következő időszakban is folytatja a JP Auto, a tervek szerint 2025-ben már a veszprémi és a jászberényi Mercedes-Benz-szalonok is az új dizájnnal és digitális megoldásokkal várják majd az érdeklődőket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.