„Néhány hónapon belül megkezdjük a Neue Klasse előszériás gyártását Debrecenben, új mércét állítva fel ezzel. Ez nemcsak az autóra, hanem az itteni folyamatokra is vonatkozik” – idézi a BMW Group honlapja Hans-Peter Kemsert, a debreceni gyár elnök-vezérigazgatóját. A hajdúsági járműüzem vezetője elégedett az építkezés előrehaladásával, a német márka azon magyarországi munkatársai, akik nem a termelésben dolgoznak, már birtokba is vették az úgynevezett kommunikációs központot. Az építészeti terveket és a megvalósítást teljes mértékben a BMW iFACTORY koncepciója alapján alakították ki.
A portál azt írja, a digitalizáció már jelenleg is nagy szerepet játszik az üzemépítésben. Minden BMW-gyárnak ugyanis megalkották a digitális ikertestvérét: egy fotorealisztikus 3D-makettet, amelyben a munkatársak és a gépek mozgása, tevékenysége is le van modellezve. A debrecenié már 2023-ban megkezdte a termelést. Az iFactory-koncepció lényege, hogy a Föld bármely pontjáról, bármikor beléphetnek a német gyártó szakemberei, hogy a folyamatok fejlesztésén dolgozzanak, új modellek gyártását integrálják, vagyis hogy átlássák a gyártás menetét, és észre vegyék, hol lenne érdemes változtatni – emlékeztet korábbi cikkében a Gyártástrend.hu.
A BMW élen jár a mesterséges intelligenciában (MI) rejlő potenciál kihasználásában: például a vállalat kamerái minden elkészült autóról fényképet készítenek, amelyek alapján az MI-technológia kiszúrja az esetleges gyártási hibákat, vagy a fogyasztásmérő szenzoroknak köszönhetően a legtöbbször még azelőtt kicserélik a szállítószalagok elhasználódó alkatrészeit, mielőtt a meghibásodás, így pedig a leállás bekövetkezne.
Az ígérik, a debreceni gyár az összes iFactory közül a legmodernebb lesz.
A BMW Group lipcsei gyárának központi épületére alapozva a debreceni kommunikációs „bázis” a karosszéria-, a festőüzem és az összeszerelő csarnok technológiái közötti kapcsolatot is megtestesíti. A BMW a honlapján arról számol be, hogy nem álltak meg az etalonként használt németországi létesítménynél, hanem továbbfejlesztették az alapgondolatát, és egy olyan központi épületet hoztak létre, amelyben a hálózati koncepció egyértelműen előtérbe került. Az építészeti tervek a nyitott terek elvének megfelelően készültek el, ami egyaránt lehetőséget nyújt az együttműködésre és az egyéni fókuszálásra. A kétszintes, körülbelül 19 ezer négyzetméteres kommunikációs központban 9406 négyzetméternyi irodaterületet található.
Az irodahelyiségek kialakításában fontos szerepet kaptak a fenntartható megoldások:
Ahogy az újrahasznosítható fabútorok is.
Három fő gyártási terület helyezkedik el az adminisztrációs helyszín körül:
Így a termékek útja azok számára is jól látható, akik nem közvetlenül a gyártásban dolgoznak.
A kommunikációs központ földszintjén, 1300 négyzetméteren egy korszerű laboratórium is otthonra talált, ahol a Neue Klasse-modellek színeinek prémium minőségét fogják biztosítani.
Az épületben lesz a gyár 700 négyzetméteres, jól felszerelt egészségügyi központja is, amely több között prevenciós kampányokat is megvalósít.
A vállalat tudatta, hogy a napokban hivatalosan is megnyitották a BMW Group Gyár Debrecen éttermét, ahol minden nap többféle menüből választhatnak a munkatársak.
Mint ismert, Debrecenben több mint 400 hektáros területen a BMW Group egy teljes járműgyárat épít, prés-, karosszéria-, fényező- és összeszerelő-üzemmel, valamint akkumulátor-modulok összeszerelésével.
A német vállalat több mint 2 milliárd eurót (820 milliárd forint) fektet be a telephelybe, ahol 2025-től kizárólag tisztán elektromos meghajtású járműveket gyártanak majd.
Évente mintegy 150 ezer autó készül majd itt. A cégnek már most 1000 alkalmazottja van. A leendő dolgozókat klasszikus juttatásokkal és kedvezményes autókkal csábítják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.