BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
volvo

A Volvo rekordszámú autót adott el, mégis csökkent a bevétele

Több mint 182 ezer darab Volvo talált gazdára az idei első negyedévben. A gyártó még soha nem értékesített ennyi járművet januártól márciusig. Ennek ellenére a cég negyedéves bevétele csökkent.

A kínai többségi tulajdonú Volvo Cars a közös és társult vállalkozásokat nem számítva 6,8 milliárd svéd korona (230,86 milliárd forint) működési bevételre tett szert az idei első negyedévben, ami 8 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest – derül ki a cég honlapjára szerdán feltöltött adatokból.

volvo
A Volvo rekordszámú autót adott el, mégis csökkent a bevétele / Fotó: Volvo

A cég rekordszámú, 182 687 járművet értékesített az idei első három hónapban, 12 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. 

Az autógyártó negyedéves bevétele ugyanakkor 2 százalékkal, 93,9 milliárd koronára csökkent, részben a devizaárfolyamok kedvezőtlen alakulása miatt.

Ezeknek a márkáknak manipulálják legtöbbször a kilométeróráját, meglepő az eredmény

A prémiummárkák esetében a leggyakoribb a kilométerórák visszatekerése. Ennek oka, hogy ezeket az autókat, ha megkímélt állapotban vannak, még használtan is rendkívül magas áron lehet eladni. A carVertical arra figyelmeztet, hogy a modern autókban sokkal könnyebb manipulálni a kilométerórát, mivel ezeknél nincs szükség utólag felismerhető fizikai beavatkozásra.

A teljesen elektromos autók (BEV) aránya 21 százalékra emelkedett a negyedévben az egy évvel korábbi 18 százalékról. Európában a Volvo Cars volt a harmadik legnagyobb elektromosjármű-értékesítő, míg az XC60 PHEV volt a térség legkelendőbb hálózatról is tölthető plug-in hibridje az első negyedévben.

Az elektromos járművek esetében a bruttó árrés 16 százalékra javult a negyedévben az egy évvel korábbi 7 százalékról.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.