BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
VW Volkswagen

Elektromos autót mindenkinek: jön a Volkswagen olcsó modellje – kiderült, mennyibe kerül

A Volkswagen szerint az európai iparnak már csupán két-három éve van felkészülni az ádáz küzdelemre, mert az ágazat túlélése veszélyben van. A német konszern úgy döntött, egyedül fejleszt olcsó elektromos autót, hogy felvegye a versenyt a kontinentális piacra egyre nagyobb fenyegetést jelentő kínai riválisokkal. Az ID.1 névre keresztelt projekt részeként a vállalat 20 ezer eurós (7,69 millió forint), belépő szintű villanyautót kínál majd 2027-től.

A Volkswagen olcsó elektromos járműveket fejleszt, hogy felvegye a versenyt az európai autópiacra egyre nagyobb fenyegetést jelentő kínai riválisokkal. A Reuters cikke kiemeli, hogy a német konszern partnere a Renault lett volna a projektben, ám a két vállalatóriás közötti tárgyalások megszakadtak a hónap közepén. A VW így egyedül dobhatja piacra 20 ezer eurós (7,69 millió forint) árcédulával ellátott villanyautóját 2027-ben.

VW Volkswagen elektromos autó
Olcsó elektromos autót dob piacra a Volkswagen 2027-ben / Fotó: DPA Picture-Alliance via AFP

 

A Volkswagen olcsó elektromos autója Európából származik és európaiaknak szól

Oliver Blume, a Volkswagen vezérigazgatója elmondta, ezért az összegért 

olyan belépő szintű kocsit kapnak a vevők, amely Európából származik és európaiaknak szól.

Szerinte ezzel a lépéssel egyesítik az európai iparpolitikát, miközben a kontinentális ügyfelek érdekeit is szem előtt tartják.

Az ID.1 névre keresztelt program sikere azon múlik, hogy az európai autógyártók saját pályájukon képesek lesznek-e visszaverni kínai ellenfeleik támadásait. A múlt héten a Volkswagen azt jósolta, hogy az európai iparnak már csupán két-három éve van felkészülni az ádáz küzdelemre, az ágazat túlélése veszélyben van.

Ennek érdekében 

a VW 10 milliárd euró értékű megtakarítási és költségcsökkentési intézkedéseket hajt végre 2026-ig.

Thomas Schafer, a Volkswagen márkafőnöke közben úgy fogalmazott, hogy az alacsony ár ellenére a tervezett belépőmodell 

  • a technológia, 
  • a formatervezés és 
  • a minőség 
    terén is mércét fog állítani.

„Egy biztos: az elektromobilitás Európából Európának projekt csak politikai támogatással és versenyképes keretfeltételekkel lehet sikeres” – jegyezte meg Schafer.

Az európai autógyártóknak idő kell, nem büntetővámok a kínai importra

Nagy ára lehet, ha Peking is lép megtorlásként.

 

 

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.