A Volkswagen olcsó elektromos járműveket fejleszt, hogy felvegye a versenyt az európai autópiacra egyre nagyobb fenyegetést jelentő kínai riválisokkal. A Reuters cikke kiemeli, hogy a német konszern partnere a Renault lett volna a projektben, ám a két vállalatóriás közötti tárgyalások megszakadtak a hónap közepén. A VW így egyedül dobhatja piacra 20 ezer eurós (7,69 millió forint) árcédulával ellátott villanyautóját 2027-ben.
Oliver Blume, a Volkswagen vezérigazgatója elmondta, ezért az összegért
olyan belépő szintű kocsit kapnak a vevők, amely Európából származik és európaiaknak szól.
Szerinte ezzel a lépéssel egyesítik az európai iparpolitikát, miközben a kontinentális ügyfelek érdekeit is szem előtt tartják.
Az ID.1 névre keresztelt program sikere azon múlik, hogy az európai autógyártók saját pályájukon képesek lesznek-e visszaverni kínai ellenfeleik támadásait. A múlt héten a Volkswagen azt jósolta, hogy az európai iparnak már csupán két-három éve van felkészülni az ádáz küzdelemre, az ágazat túlélése veszélyben van.
Ennek érdekében
a VW 10 milliárd euró értékű megtakarítási és költségcsökkentési intézkedéseket hajt végre 2026-ig.
Thomas Schafer, a Volkswagen márkafőnöke közben úgy fogalmazott, hogy az alacsony ár ellenére a tervezett belépőmodell
„Egy biztos: az elektromobilitás Európából Európának projekt csak politikai támogatással és versenyképes keretfeltételekkel lehet sikeres” – jegyezte meg Schafer.
Az európai autógyártóknak idő kell, nem büntetővámok a kínai importraNagy ára lehet, ha Peking is lép megtorlásként. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.