A Ferrari vezérigazgatója, Benedetto Vigna biztos benne, hogy a gyártó első teljesen elektromos szuperautója ugyanolyan jól fogyhat, mint a belső égésű motorral hajtott modelljei – írta a Bloomberg.
A jövő év negyedik negyedében bemutatásra kerülő jármű minden tekintetben egyedülálló lesz – mondta Vigna a hírportálnak adott interjújában. Kiemelte, hogy jó úton járnak a fejlesztések terén. Hangsúlyozta, hogy feszült időszak ez a csúcskategóriás autóipar számára. A szegmens azon dolgozik, hogyan csökkentse a kibocsátást.
A Mercedes-Benz Group AG leállította az elektromos szedánok fejlesztését, hogy pénzt takarítson meg, és benzinmotoros autók értékesítését tervezi még a 2030-as években is. A Lamborghini vezérigazgatója úgy véli, hogy a márka számára még túl korai lenne teljesen elektromos modelleket kínálni.
A Ferrari az olaszországi Maranellóban új gyárat épít hibrid és elektromos autók gyártására, amelyet június végén mutatnak be.
Az autógyártó a múlt hónapban egy új laboratóriumot mutatott be a lítiumakkumulátor-cellák kutatására. A Ferrari a gyártó első elektromos autója esetében nem a belső égésű motorok „dübörgését” fogja utánozni, hanem újraértelmezi az elektromos motor hangját – mondta a vezérigazgató. A fiatalabb ügyfelek már megkeresték Vignát, kifejezve érdeklődésüket a Ferrari első akkumulátoros modelljének megvásárlása iránt. „Sokan várják az első zöldautónkat” – mondta a vezérigazgató.
Kínán az európai autógyártók szemeA kínai elektromos járművek megjelenése egyértelmű felhívás Európa számára, hogy ne legyen ennyire önelégült – mondta a Ferrari vezérigazgatója. Ez egy felhívás Európa számára a cselekvésre – tette hozzá Vigna. Megjegyezte, hogy a Kína és Európa közötti feszültségek egyre nőnek. Peking a héten jelezte, hogy kész akár 25 százalékos vámokat kivetni a nagymotoros importált autókra, válaszul Washington legutóbbi vámemelésére. A kínai autóimport nagy része a luxuskategóriába tartozik, a Porsche, az Audi és a Range Rover tavaly a 10 legnagyobb márka között volt. Vigna kiemelte, hogy a Ferrari kevésbé van kitéve a veszélynek. Az olasz gyártó azt mondta, hogy a kínai eladások nem fogják átlépni a 10 százalékos részesedést, mivel a meglévő vámok már most is rontják a nyereségességet. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.