„A szoftverek forradalmi változásokat hoznak az autóiparba” – jelentette ki Stefan Hartung. A Bosch igazgatóságának elnöke és kollégái a német cégcsoport idei sajtóeseményén (Bosch Tech Day) – melyen a Világgazdaság is részt vett – többek között arról beszéltek, hogy a jövőben az autók is integrálódhatnak a digitális világba, és ezáltal frissíthetők lesznek.
Markus Heyn, aki a vállalat mobilitás üzleti szektoráért felel, úgy fogalmazott: a funkcióik bővítéséért ezután már nem kell a járművekkel szervizbe menni, egy távoli (Over the Air) szoftverfrissítés is elegendő lehet erre. Szerinte
ez azt is jelenti, hogy a Bosch technológiáival lassabban öregszenek a kocsik.
Ráadásul korántsem csak személyautókról van szó, miután
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adatai szerint a magyar gépkocsiállomány átlagéletkora 2024 második negyedévében a 16 évhez közelít, vagyis nekünk különösen fontos lehet a Bosch terve.
Ám amint arra Hartung rámutatott: a szoftverek és a mesterséges intelligencia (MI) kínálta lehetőségek optimális kihasználásához egyenrangú partnerekre van szükség, egy-egy cég egyedül kevéssé tudja megoldani mindezt.
Egy friss McKinsey-tanulmány szerint 2030-ra előreláthatólag a 462 milliárd dolláros volument is elérheti az autóipari szoftverek és elektronikai termékek globális piaca.
A Bosch tervei szerint része lesz ennek, miközben továbbra is világszerte az autógyártók vezető partnere marad. Heyn mindenesetre azzal hűtötte le a kedélyeket, hogy „a szoftveresen definiált járművek korának még csak az elején járunk”.
Ennek ellenére a vállalat már olyan megoldásokkal rukkolt elő, mint
A Bosch várakozásai szerint 2030-ra az összes új autó 70 százaléka lesz tisztán elektromos Európában. A képet ugyanakkor némileg árnyalja, hogy éppen Németországban gyenge a fogyasztás: az újonnan forgalomba helyezett járműveknek mindössze 12 százaléka volt elektromos hajtású az idei számok alapján. A nagy német autógyártók közül a Porsche, a BMW és a Mercedes-Benz már jelezte, hogy elektromos átállási programja tarthatatlan, és a valós igényekhez, a realitásokhoz kell szabnia.
Talán kevesen tudják, de a Bosch termékeivel 1898 óta van jelen Magyarországon. A német alapítású cégcsoport négy üzleti területen végez tevékenységet, ezek a mobilitás, az ipari technika, a fogyasztási cikkek, valamint az energia- és épülettechnika. Világszerte mintegy 429 ezer, nálunk 18 300 munkatársat foglalkoztat.
A magyarországi Bosch csoport fejlesztési és gyártási tevékenysége során is a jövőt formáló területekre fókuszál, kiemelten az elektromobilitásra, az autonóm járművekre, a mesterséges intelligenciára és az ipari digitalizációra.
A társaság legnagyobb gépjárműelektronika gyára a hatvani Robert Bosch Elektronika Kft., ahol a kormányvezérlés és a vezetéstámogató rendszerek mellett a gyártott alkatrészek dinamikusan fordulnak a jövőorientált, komplex és csúcstechnológiát jelentő elektromos vezetési rendszerek felé. Tavaly több új, az elektromos járművekhez használt teljesítményelektronikai megoldás gyártását is megkezdték itt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.