BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Stratégiát vált a Griff

Miután tavaly a ruházati kereskedelem 11 százalékos bővülése mellett a piaci szereplők száma közel ötszörösére nőtt, a Griff Gentlemen's Rt. stratégiaváltás mellett döntött - jelentette be Sütő Zoltán, a cég elnök-vezérigazgatója egy tegnapi sajtótájékoztatón. A férfiruházati cikkeket gyártó és forgalmazó társaság a bevásárlóközpontokra összpontosít, ezért bezárja legnagyobb, Nyugati téri áruházát (VG, 2004. december 7.). A hálózat többi kisebb üzlete változatlanul működik tovább. Mivel a tavaly lebonyolított reklámkampány sem lendítette fel a vártnak megfelelően a négyszintes bolt forgalmát, az épület bérbeadása mellett döntöttek. A 2400 négyzetméteres áruháznak 1995 óta félmillió vásárlója volt, s a tíz év alatt ötmilliárd forintos árbevételt hozott a 2003-ban 2,4 milliárd forintos forgalmat elért Griff csoportnak. A cégvezető szerint a fogyasztók zöme jelenleg plázákban vásárol, ezért inkább kisebb eladóterű üzletekre van szükség. A Nyugati téri áruház ezért a MOM Parkba költözik, így a cégcsoport tizennégy üzletének többsége már ilyen bevásárlóközpontokban található.

A vállalat új piacokat is keres: távol-keleti pénzügyi befektetőkkel tárgyalnak arról, hogy két kínai nagyvárosban is Griff-márkaboltot nyitnak. A társaság már összeállított és elküldött egy kollekciót a befektetőknek, jelenleg a visszajelzésre várnak.

A tervek szerint a Kínában forgalmazott öltönyöket a budapesti gyárban varrnák és innen szállítanák. Sütő Zoltán hozzátette: az ázsiai terjeszkedésnél franchise-rendszer létrehozása is szóba jöhet. (ThG)

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.