A kreativitást nem használhatjuk a szó hagyományos értelmében az üzleti szférában, sokkal inkább a felmerülő problémák megoldásának módját jelenti - nyilatkozta a Világgazdaságnak Geszti Péter reklámszakember. Az Akció NSX reklámügynökség kreatív igazgatója szerint a kreativitás olyan készség, amely nem elsajátítható, nem tanulható meg az iskolapadban. A kreativitás energia, és anynyira fontos, hogy mozgatni képes egy vállalatot. Egy ezzel a tulajdonsággal felvértezett vállalatvezetőben való hit nagyobb teljesítményre sarkallja a munkatársakat. A kreativitás nem olyan, mint az ihlet, nem csupán szellemi minőség, hanem maga a dolgok kivitelezése, megalkotása. Az ugyanis nem elég, hogy kitalálunk új dolgokat, kreatívnak kell lenni abban is, hogy az ötletet hogyan lehet kivitelezni - főleg egy olyan közegben, amely ennek nem kedvez - mondta Geszti Péter. Egy jó vállalatvezetés ezt meg tudja oldani, ezért is gyakori példa, hogy egy céget a menedzsmenttel együtt vesznek meg. A reklámszakember leszögezte: jelenleg Magyarország egyetlen komoly tőkéje a kreativitásban rejlik, a gazdaság előrejutása nagyban függ ettől. A cégvezető kiválasztását vagy sikerességét tekintve a szakember szerint szintén meghatározó ez a tulajdonság. A csupán kapcsolatrendszerük vagy egyéb hátterük miatt igazgatói székbe kerülő vezetők csak ideig-óráig tudnak sikeresek lenni, ha hiányoznak a szükséges képességeik. Geszti úgy véli: ez a "capitaly" nevű játék ma már nem tűri meg hosszú távon az ejtőernyősöket, de az ilyen példák kezdenek is eltűnni.
A reklámszakember tapasztalatai szerint kijelenthető, hogy a magyar menedzserek kreatívak. Ezt bizonyítja például a nemrégiben márkát váltó hazai piacvezető mobilcég, amely esetében az egyik legnagyobb kihívást az jelentette, hogy a magyarok be tudják-e bizonyítani, hogy az átmárkázás külső segítség nélkül is megoldható. A siker kézzelfogható. Pedig nálunk komoly probléma, hogy gyakran előzmények vagy háttér nélkül kell egy ilyen akadályt átugrani.
Bár a kreativitást nem lehet megtanulni, fejleszthető, mint az olvasás vagy a rajzolás - mondta a kreatív igazgató. Leginkább a személyes példák fejlesztenek. Ha van egy tehetséges főnök, akkor egyszerűen figyelni kell rá, el kell lesni, mit hogyan csinál. Nyugaton ugyanakkor megfigyelhető, hogy a tehetséges, állandóan pörgő, igazán kreatív cégvezetők egy idő után kilépnek a körforgásból, kényelmesebb állást keresve maguknak. A kérdés az, hogy menynyire tudják átadni a tudásukat, mentalitásukat a később vezetői pozícióba kerülőknek. Ez a probléma hazánkban hatványozottan jelentkezik, hiszen nálunk az első ilyen nemzedék még aktívan dolgozik, így a kérdésre még nem tudunk válaszolni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.