A budapesti Savoya Park bevásárlóközpontban megnyitotta első áruházát az Asko-Bútor Lakberendezési Kereskedelmi Kft. A társaság német tulajdonosai azt tervezik, hogy az elkövetkező három évben 40 millió euró ráfordításával nyolc üzletet nyitnak Magyarországon. Az áruházak átlagos területe 7 ezer négyzetméter lesz. Az Asko legfőbb versenytársának és piaci ellenfelének árukínálatát illetően a Kikát és – az árak tekintetében – a Sconto Bútort tekinti. Az Asko anyavállalatát és elődjét, a Mobeloasét negyedszázada alapították Németországban, ahol a cégnek jelenleg hat bútorboltja van.
Az Asko nemzetközi terjeszkedésének első állomása 15 évvel ezelőtt Csehország volt, azóta kilenc áruházával piacvezető a cseh piacon. A közép-európai expanzió Szlovákiában – Trencsényben, Nyitrán, Kassán és Pozsonyban – folytatódott. A cég által közölt adatok szerint a magyar fogyasztó sokkal többet költ bútorra, mint a cseh, a lengyel vagy a szlovák. A magyar háztartások 2004-ben átlagosan 229 eurót, csaknem 60 ezer forintot költöttek bútorra, ezzel szemben például a lengyelek alig 62 eurót, a szlovákok 53-at, a csehek 112-t. A teljes hazai bútorpiacot 870 millió euróra, vagyis nagyjából 217 milliárd forintra becsülik.
Az évente hét-tizenkét százalékkal bővülő magyar bútorpiacból kíván 20-25 százalékos részesedést kihasítani az Asko-Bútor Lakberendezési Kereskedelmi Kft., és arra törekszik, hogy forgalma meghaladja a Kika árbevételét. Penzinger Ákos, a társaság kereskedelmi igazgatója elmondta, hogy az árukészlet hét százaléka magyar beszállítóktól érkezik, a cég azonban szeretné tíz százalék fölé emelni a magyar termékek arányát. DK
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.