BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megnyílt az első hazai Asko bútoráruház a Savoya Parkban

A budapesti Savoya Park bevásárlóközpontban megnyitotta első áruházát az Asko-Bútor Lakberendezési Kereskedelmi Kft. A társaság német tulajdonosai azt tervezik, hogy az elkövetkező három évben 40 millió euró ráfordításával nyolc üzletet nyitnak Magyarországon. Az áruházak átlagos területe 7 ezer négyzetméter lesz. Az Asko legfőbb versenytársának és piaci ellenfelének árukínálatát illetően a Kikát és – az árak tekintetében – a Sconto Bútort tekinti. Az Asko anyavállalatát és elődjét, a Mobeloasét negyedszázada alapították Németországban, ahol a cégnek jelenleg hat bútorboltja van.

Az Asko nemzetközi terjeszkedésének első állomása 15 évvel ezelőtt Csehország volt, azóta kilenc áruházával piacvezető a cseh piacon. A közép-európai expanzió Szlovákiában – Trencsényben, Nyitrán, Kassán és Pozsonyban – folytatódott. A cég által közölt adatok szerint a magyar fogyasztó sokkal többet költ bútorra, mint a cseh, a lengyel vagy a szlovák. A magyar háztartások 2004-ben átlagosan 229 eurót, csaknem 60 ezer forintot költöttek bútorra, ezzel szemben például a lengyelek alig 62 eurót, a szlovákok 53-at, a csehek 112-t. A teljes hazai bútorpiacot 870 millió euróra, vagyis nagyjából 217 milliárd forintra becsülik.

Az évente hét-tizenkét százalékkal bővülő magyar bútorpiacból kíván 20-25 százalékos részesedést kihasítani az Asko-Bútor Lakberendezési Kereskedelmi Kft., és arra törekszik, hogy forgalma meghaladja a Kika árbevételét. Penzinger Ákos, a társaság kereskedelmi igazgatója elmondta, hogy az árukészlet hét százaléka magyar beszállítóktól érkezik, a cég azonban szeretné tíz százalék fölé emelni a magyar termékek arányát. DK

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.