Európában a magyar diákok számítanak a legkevesebb jóra, ha munkalehetőségekről van szó. – írja a Figyelő.
Mindössze 8900 eurót (kb 2,2 millió forintot) vár el egy magyar közgazdászhallgató, ha első fizetéséről kérdezik – derül ki a European Student Barometer diákfekméréséből. A Trencdence európai közvélemény-kutató cég évről évre elkészíti felmérését a kontinens végzős műszaki és közgazdász diákjainak körében, amellyel munkaehetőségeikről és várakozásikról kíván képet alkotni. A magyarországi helyzet más közép-és kelet-európai országoknál is sötétebb képet mutat. A lengyel végzős közgazdászoknak például mindössze 8 százaléka vár komolyabb nehézségeket a munkakeresésben, sőt első fizetésüket is 4 ezer euróval magasabbra taksálják magyar társaiknál. A régióból még Csehország szerepelt a felmérésben, az ottani diákok a lengyelekhez hasonlóan ítélik meg a lehetőségeiket, de fizetési igényük „csak” 2,5 ezer euróval magasabb a magyarokénál. Ám a szakértők szerint a magyar diákok még így is felülértékelik tudásukat. Fizetési igényük sem mindig reális, mivel manapság a pályakezdők is a hátrányos helyzetű munkavállalók sorába süllyedtek, értékük meg sem közelíti az 1990-es évek elején tapasztaltat. Említésre méltó még hazánk fiataljainak mobolitási hajlandósága. Meike Wecker, a kutatást végző cég pr vezetője szerint érdekes adat, hogy a magyar leendő közgazdászok háromnegyedének vonzó egy külföldi munkalehetőség, de amikor arról van szó, hogy tényleg elhagynák-e az országot, a lendület visszaesik, és csak 29 százalékuk vállalkozna arra, hogy bárhová elmegy. A mérnökök ilyen szempontból bátrabbak – 35 százalékuk akárhová elköltözne egy jó munka kedvéért. Jellemző még az itthoni diákokra, hogy a külföldiekhez képest sokkal jobban preferálják az íróasztalhoz kötött munkát, mint a házon kívüli tevékenységgel járó, utazós pozíciókat.
A néhány éve még sztárszakmának tartott marketing most nulla százalékos népszerűségi eredménnyel végzett a közgazdászok körében, hasonlóan a médiakarrierhez. A közgazdász hallgatók számára legvonzóbb cégek rangsorát a Coca Cola vezeti, a mérnökök pedig a BMW Group-ot jelölték meg olyan munkahelyül, ahol a jövőben szívesen dolgoznának. Az említett cégek európai szinten egyébként „csak” a harmadik legnépszerűbbek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.