Az álláskeresők jellemzően lakóhelyük környékén keresnek munkát, így már az internetes böngészés során is leginkább terület alapján szűkítik az ajánlatokat. Az állás kategóriája és a fizetés csak a második, illetve harmadik helyre szorul – derült ki a KutatóCentrum és a Jobinfo közös kutatásából, amelyben az álláskereső oldalak ismertségét, az internetes álláskeresési szokásokat és az azokkal kapcsolatos attitűdöket vizsgálták.
Az álláskeresők nemcsak a szűkítés során, de az állásajánlat elbírálásakor is fő szempontként veszik figyelembe a munkavégzés pontos helyét. Jellemzően a nők és az alacsonyabb beosztásúak kevésbé mobilak: a nők 80 százaléka és az alkalmazotti pozíciót megpályázók 78 százaléka nevezte nagyon fontosnak a munkavégzés helyét, míg a férfiak 70, a felsővezetők 66 százaléka nyilatkozott ugyanígy.
„Óriási problémát okoz Magyarországon a mobilitás hiánya – kommentálta országos adatok alapján a kutatás eredményeit Szabóné Bikki Ágnes, az Észak-Magyarországi Regionális Munkaügyi Központ foglalkoztatási tanácsadója. – A rendszerváltás előtt a dolgozók megszokták, hogy munkahelyük a lakóhelyükhöz közel esik. Sajnos e szemlélet még mindig él, a magyarok nem szívesen költöznek új munkahely miatt.”
„A beosztottak nehezebben találnak megfelelő pozíciót: 27 százalékuknak sikerült csupán 1 hónapon belül elhelyezkedni, míg a felsővezetők 33, a cégvezetők 37 százalékának. Az alkalmi vagy kisegítő munkát keresőknél ugyanez az arány 31 százalék volt” – ismertette az átlagos elhelyezkedési idő trendjeit Kristók Balázs, a Hírek Média Jobinfo.hu üzletágának vezetője.
A kutatás során megkérdezettek 17 százalékának fél évnél is több időt vett igénybe az álláskeresés. A válaszadók 37 százaléka alkalmanként több mint fél órát tölt álláskereséssel, 38 százalékuk pedig több mint 10 ajánlatot elolvas. Azok, akik jellemzően interneten keresztül keresnek állást, a világháló mellett más csatornákat is igénybe vesznek: több mint 58 százalékuk napilapokban vagy apróhirdetési újságokban is keres, míg több mint egyharmaduk közvetítő- illetve fejvadász cégek segítségét kéri. Ez utóbbi leginkább a közép- és felsővezetői pozícióra jelentkezők körében népszerű.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.