A Direkt Marketing Szövetség (DMSZ) felkérésére a Szonda Ipsos által elvégzett felmérés szerint a piac nagysága tavaly meghaladta a 35 milliárd forintot, azaz a televízió és a sajtó után a harmadik legnagyobb szeletet hasítja ki a reklámtortából. (A DM nélküli 2007-es magyarországi reklámpiac méretét a Magyar Reklámszövetség 187 milliárd forintra, a Mediedge:cia kutatási divíziója, a MediaLab 202,4 milliárd forintra becsülte.)
Az országos reprezentatív mintából kiinduló kutatás szerint tavaly is a címzett és címzetlen küldeményekre költöttek a legtöbbet, ez a két eszköz adja a teljes DM-költés kétharmadát. A legdinamikusabb növekedést ugyanakkor a telemarketing és az email könyvelte el, több mint 80 százalékos, illetve 100 százalékot meghaladó bővüléssel.
A DM-et alkalmazó ágazatok közül a legtöbbet az FMCG-szektor költ erre a célra, de – természetesen – a DM a kereskedők, a kiadók és a pénzügyi szolgáltatók marketingbüdzséjében is nagy súllyal jelenik meg.
A DM-eszközök által generált forgalom nagyságát nem könnyű megbecsülni. Hivatal Péter, a DMSZ elnöke a Világgazdaságot arról tájékoztatta, hogy – egyebek mellett – a teljes kiskereskedelmi forgalom öt százalékáról, azaz több mint 300 milliárd forintról lehet szó, ebből a csomagküldő szolgáltatások részesedése körülbelül 40 milliárd forint.
További részletek a csütörtöki Világgazdaságban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.