Van igény az új termékekre, hiszen a hazai kkv-k körében igen magas a beruházási hajlandóság. A K&H kkv bizalmi index legutóbbi felmérése alkalmával a megkérdezettek több mint kétharmada, 69 százaléka nyilatkozta, hogy tervez valamilyen beruházást. Szektorokra levetítve a kereskedelemben a legkisebb a beruházási kedv (62 százalékos), míg a mezőgazdasági cégeknél kimagasló, 81 százalékos ugyanez az arány.
A hazai kkv-k, akárcsak az utóbbi negyedévekben, továbbra is elsősorban az informatikai fejlesztéseket tartják szükségesnek (38 százalék), ezt követi a gépekbe (34 százalék) és a gépjárművekbe (20 százalék) történő beruházás iránti hajlandóság.
Bába Ágnes, a K&H lakossági banki divízióért felelős vezérigazgató-helyettese az alábbiak szerint elemzi a helyzetet: „a konkrét beruházásokon túl a piacbővítési szándék is egyre nagyobb a kkv-k körében. A versenyhelyzetből adódó innovációs kényszer hatására a cégek 69 százaléka tervez valamilyen lépést – profilváltást, termékfejlesztést vagy piacbővítést, amihez természetesen pluszforrásra van szükségük.”
Minél kisebb egy vállalkozás, annál inkább érzi szükségesnek a fejlesztéseket – a kisvállalkozások mindössze 29 százaléka nem tervez beruházást, míg a középvállalkozásoknál 37 százalék ugyanez az arány.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.