A Netflix és a Disney+ után a harmadik legnépszerűbb, itthon is elérhető streamingszolgáltatás, a Max is felsorakozik a jelszómegosztás elleni harcban. A Warner Bros. Discovery (WBD) tulajdonában lévő Max már több mint 110 millió előfizetővel rendelkezik, és még idén bevezetik a jelszómegosztás elleni szigorítást – erősítették meg a vállalat vezetői egy csütörtöki pénzügyi beszámoló során.
David Zaslav vezérigazgató elmondta, hogy a vállalat próbál extra bevételt kinyerni a meglévő termékekből a generációs átalakulás közepette. Ennek egyik módja, hogy megakadályozzák a Max előfizetőket abban, hogy fiókjuk jelszavát más háztartásokban élő barátokkal vagy családtagokkal megosszák, ahogyan más streaming szolgáltatók is tették már.
Gunnar Wiedenfels, a WBD pénzügyi igazgatója hozzátette, hogy
a Max az elkövetkező hónapokban megkezdi az átállást, és 2025-ben és 2026-ban is fokozni fogja a jelszómegosztás elleni intézkedéseket.
Ezért már az ünnepi időszakban számíthatunk néhány változásra, például olyan üzenetekre, amelyek arra kérik a felhasználókat, hogy új fiókot hozzanak létre, vagy fizessenek többet, ha más fiókját használják – írja a PC Mag.
A vállalat a jelszómegosztás elleni szigorítást egy olyan módszernek tekinti, amely közvetetten biztosítana több bevételt ahelyett, hogy közvetlenül emelnék az előfizetési díjakat. A legutóbbi áremelésre júniusban került sor, amikor
A Disney+ és a Netflix saját kampányuk során e-mailekben értesítették felhasználóikat a kiegészítő opciókról, majd végül arra kényszerítették őket, hogy új helyszínről történő bejelentkezéskor igazolják fiókjukat.
A jelszómegosztás mindig népszerű volt a barátok és családtagok között, de sok esetben újabb előfizetők elvesztését eredményezte. Ezért a nagy streamingszolgáltatók, mint a Netflix és a Disney, úgy döntöttek, hogy teljesen eltörlik vagy büntetik a jelszómegosztást, vagy további díjakhoz kötik. Szeptemberben kiderült, hogy a Disney+-on a hirdetésmentes csomag jelszómegosztási díja 9,99 (3500 forint) dollár, a hirdetésekkel megtűzdelt csomag díja pedig 6,99 (2800 forint) dollár lesz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.