A 2010-es önkormányzati választásokig minden városba megérkeznek az új villamosok. Az új járművek beszerzését a városok az Európai Unió Közlekedési operatív programjából (KÖZOP) szeretnék finanszírozni. A vidéki tendereken indulna a németországi Siemens, a francia Alstom Transport, a svájci Stadler Rail Group, a németországi Bombardier és a csehországi Ganz-Skoda Electric is.
Már most, a kiírások előtt látható, hogy a fővárosi pályázatokon a Siemens Combinói az esélyesek. A főpolgármesteri kabinet a napokban döntött az 1-es és a 3-as villamosok vonalának meghosszabbításáról. Nyáry Krisztián kommunikációs igazgató elmondta: az 1-es villamost a Lágymányosi hídon át a Budafoki útig vezetnék el – ehhez 2011-ig hét új 54 méteres Combino villamost kell venni –, a 3-ast pedig a pesterzsébeti HÉV-állomásig – oda kilenc új 33 méter hosszú járműre lesz szükség. A mintegy bruttó 44 milliárd forintos költség csaknem 80 százalékát, 33,8 milliárd forintot uniós forrásból fedezné Budapest.
Miskolc 31 új villamost vásárolna a teljes flottacseréhez, ehhez 37-38 milliárd forintra van szükség. A város májusban pályázott az uniós támogatásra, a járműbeszerzési tender kiírásához az őszi kormánydöntésre vár – tudtuk meg Vargha Tibor önkormányzati biztostól.
Debrecen 18 új villamost venne, és megépítené a második vonalát is. A támogatásra már szintén tavasszal pályázott, és ugyancsak kormánydöntésre vár, hogy kiírhassa a tendert – közölte Nyulasi András szakmai főtanácsadó.
Szeged úgy számol, hogy a megvásárolandó 9 darab, 28–32 méteres villamos hossztól függően egyenként 500–550 millió forintba, összesen tehát 5 milliárdba kerülne – nyilatkozott Nagy Sándor fejlesztési alpolgármester.
A Siemens természetesen indulna mindhárom nagyváros villamostenderén, sőt, ha lesz, a budapestin is – tudtuk meg Farkas Szilvia kommunikációs igazgatótól. Piskóti Attila szóvivő tájékoztatása szerint Citadis nevű villamosával biztosan indul a vidéki tendereken a francia Alstom Transport is.
Az alacsony padlós modellcsaládot a gyártó áprilisban már bemutatta Miskolcon. A Citadis máig az egyetlen olyan villamos, amely egyes szakaszokon villamos felsővezeték használata nélkül, az útfelületbe épített harmadik sínből kapott árammal képes haladni.
További részletek itt olvashatók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.