BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyre több szendvicsjégkrémet eszünk

Tovább növekedett a jégkrém kiskereskedelmi forgalma: a szervezett kiskereskedelemben az eladások értéke összességében mintegy évi 17 és fél milliárd forint.

A hideg édességek piaca 2007 június-2008 májusban értékben nagyobb, mennyiségben kisebb mértékben bővült, az előző hasonló időszakhoz képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalt Kiskereskedelmi Indexe.

A kiskereskedelemben eladott jégkrém éves mennyisége 2007 június-2008 májusban meghaladja a 25 millió litert, ami 1 százalékkal több, mint az előző hasonló időszakban. Értékben a növekedés 8 százalékos.

Emelkedik az értékben mért eladásokon belül a pálcikás, tölcséres, szendvics, stb., összefoglaló néven impulz jégkrémek aránya. Rájuk jut az értékesítés több mint egyharmada. Jelentősebb részt, közel kétharmadot visznek el a családi, nagy kiszerelésű hideg édességek, de csökken a piaci részesedésük.     
 
A  jégkrém fő beszerzési helyei a modern üzlettípusok. A 400 négyzetméteresnél nagyobb boltok részaránya kétharmad az értékben mért forgalomból. A diszkontot és szupermarketet egyesítő, 401-2 500 négyzetméter eladóterű csatornára 43 százalék jutott a bolti értékesítésből, forintban számolva. Az előző időszakhoz képest 1 százalékponttal növekedett a bolttípus piaci súlya. 

A hipermarket piaci részesedése 24 százalék, ami 1 százalékponttal kevesebb, mint a korábbi, hasonló periódusban.

A hagyományos (400 négyzetméteres és kisebb) boltok értékben mért piaci részesedése 33 százalék. Meg kell azonban jegyezni, hogy a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe nem tartalmazza a szezonális árusítóhelyek adatait, amelyek a nyári hónapokban például vízparton, üdülő övezetben vagy forgalmasabb utcákban hűtőkből kínált pálcikás, tölcséres és szendvics jégkrém eladásait tartalmazzák.

A diszkont kiemelkedő szerepe együtt jár a kereskedelmi márkák kedveltségével. Éves szinten, azaz június és május között a jégkrémek kereskedelmi márkáinak mennyiségi részesedése 45 százalékra emelkedett, ami két százalékpont pluszt jelent az előző évhez képest.

A fogyasztói átlagárak úgy alakulnak, mint a hullámvasút pályája. A családi jégkrém nyáron lesz olcsóbb, és szezonon kívül drágább. Például egy liter átlagára  legutóbb december-januárban 589 forint volt, addig májusban 557-re csökkent. Az impulzus jégkrémek átlagára a melegebb hónapokban általában viszonylag magas.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.