A hideg édességek piaca 2007 június-2008 májusban értékben nagyobb, mennyiségben kisebb mértékben bővült, az előző hasonló időszakhoz képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalt Kiskereskedelmi Indexe.
A kiskereskedelemben eladott jégkrém éves mennyisége 2007 június-2008 májusban meghaladja a 25 millió litert, ami 1 százalékkal több, mint az előző hasonló időszakban. Értékben a növekedés 8 százalékos.
Emelkedik az értékben mért eladásokon belül a pálcikás, tölcséres, szendvics, stb., összefoglaló néven impulz jégkrémek aránya. Rájuk jut az értékesítés több mint egyharmada. Jelentősebb részt, közel kétharmadot visznek el a családi, nagy kiszerelésű hideg édességek, de csökken a piaci részesedésük.
A jégkrém fő beszerzési helyei a modern üzlettípusok. A 400 négyzetméteresnél nagyobb boltok részaránya kétharmad az értékben mért forgalomból. A diszkontot és szupermarketet egyesítő, 401-2 500 négyzetméter eladóterű csatornára 43 százalék jutott a bolti értékesítésből, forintban számolva. Az előző időszakhoz képest 1 százalékponttal növekedett a bolttípus piaci súlya.
A hipermarket piaci részesedése 24 százalék, ami 1 százalékponttal kevesebb, mint a korábbi, hasonló periódusban.
A hagyományos (400 négyzetméteres és kisebb) boltok értékben mért piaci részesedése 33 százalék. Meg kell azonban jegyezni, hogy a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe nem tartalmazza a szezonális árusítóhelyek adatait, amelyek a nyári hónapokban például vízparton, üdülő övezetben vagy forgalmasabb utcákban hűtőkből kínált pálcikás, tölcséres és szendvics jégkrém eladásait tartalmazzák.
A diszkont kiemelkedő szerepe együtt jár a kereskedelmi márkák kedveltségével. Éves szinten, azaz június és május között a jégkrémek kereskedelmi márkáinak mennyiségi részesedése 45 százalékra emelkedett, ami két százalékpont pluszt jelent az előző évhez képest.
A fogyasztói átlagárak úgy alakulnak, mint a hullámvasút pályája. A családi jégkrém nyáron lesz olcsóbb, és szezonon kívül drágább. Például egy liter átlagára legutóbb december-januárban 589 forint volt, addig májusban 557-re csökkent. Az impulzus jégkrémek átlagára a melegebb hónapokban általában viszonylag magas.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.