A Viacom képviselői a döntéssel kapcsolatba leszögezték: a videózási szokásokkal kapcsolatos óriási mennyiségű adathoz csak az ügyvédjeik férhetnek majd hozzá. A jogászoknak a szerzői jogok megsértésével kapcsolatban a Google ellen indított egy milliárd dolláros perben van szükségük a hatalmas mennyiségű adatra – írja a The New York Times.
A Viacom minden egyes videója esetében az azt megtekintő felhasználók nevét, és IP-címét követeli, mindezt 2005-re visszamenőleg. Azt, hogy ez az információtömeg körülbelül mekkora lehet, jól illusztrálja, hogy a comScore adatai szerint egyedül áprilisban 82 millió amerikai állampolgár kattintott a YouTube-ra, és válogatott a 4,2 milliárd feltöltött videóklip közül. Egyes szakértők szerint ma már kijelenthető, hogy gyakorlatilag minden internetező meglátogatta már egyszer a videómegosztó portált.
A Viacom főtancsadója hangsúlyozta: a birtokukba kerülő információkat kizárólag szakemberek használhatják, és csakis a peres igényeiknek megfelelően. Emellett a cég az ígéretek szerint különböző anonimizációs technológiákat dolgoz ki annak érdekében, hogy az adathalmaz ne kerülhessen illetéktelen kezekbe.
A Google az elhangzottak ellenére sem volt elégedett. A cég ügyvédjei levélben kérték Viacomos kollégáikat a titkosítás további szigorítására. Érdekesség, hogy a keresőóriás ugyanakkor elutasította a jogvédők azon kéréseit, amely az IP-címek szigorúbb kezelésére irányultak, mondván, az IP-cím az esetek többségében önmagában nem elég a felhasználó azonosításához.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.