A munkabeszüntetés - amelyre a bérkövetelések alátámasztására a ver.di szakszervezeti szövetség szólított fel - egyaránt érinti a bel- és külföldi járatokat, így az utazni kívánóknak a nyári szezon közepén rendkívüli kényelmetlenségekkel kell számolniuk. Hétfő kora reggeli értesülések szerint - az előzetes terv alapján - a sztrájk az első órákban leginkább a frankfurti és a hamburgi repülőteret érintette. Néhány járatot már kora hajnalban töröltek, néhány pedig késéssel indult.
A munkabeszüntetés tényleges kihatásai mindenesetre későbbre várhatók. A ver.di ugyanakkor azzal fenyegetőzött, hogy - amennyiben a munkáltató nem enged - napokon belül a többi repülőtér is hasonlóan megbénul. A szolgáltatásban dolgozók szakszervezetének kezdeményezésére a Lufthansa teljes földi személyzete beszüntette a munkát. A szakszervezeti szövetség a hetek óta tartó tárgyalások során az 50 ezer fős tagság számára 9,8 százalékos béremelést követelt, a Lufthansa ezzel szemben csak 6,7 százalékos, s kétszakaszos emelést ígért.
A tárgyalások kudarca utána szakszervezeti tagság több mint 90 százaléka a meghatározatlan ideig tartó sztrájk mellett állt ki. A német kormánykoalíció több magas rangú politikusa még korábban a légitársaságot és a szakszervezeti szövetséget egyaránt a bérkonfliktus mielőbbi rendezésére szólította fel. A legfrissebb felmérések szerint ugyanakkor a németek mintegy hatvan százaléka megértését fejezte ki a munkabeszüntetéssel kapcsolatban. A mostani munkabeszüntetés 13 év óta a legnagyobb sztrájk a Lufthansánál. A frankfurti és a hamburgi repülőtér mellett mindenekelőtt a berlini, a brémai, a düsseldorfi, a hannoveri, a lipcsei, a müncheni, a nürnbergi, valamint a stuttgarti repülőtereket sújtja.
A sztrájkban a földi személyzet, a műszaki részleg, a csomagkezelés, a catering és az irányítók vesznek részt, ily módon a Lufthansa a megfigyelők szerint szinte teljesen megbénulhat. A sztrájk ugyanakkor más légitársaságokat is érinthet, a Lufthansa műszaki személyzete ugyanis néhány kisebb belföldi, illetve néhány tengerentúli külföldi légitársaság gépeit is ellenőrzi.
A ver.di szóvivője azt hangoztatta: a sztrájk elsődleges célja nem az, hogy minél több járatot töröljenek, hanem az, hogy a Lufthansát elsősorban gazdaságilag sújtsák. Ez különösen érvényes arra az esetre, ha a légitársaság bizonyos szolgáltatások teljesítését a sztrájk miatt külső cégekre bízza. A szóvivő kilátásba helyezte ugyanakkor a sztrájk befejezését, amennyiben a bérkonfliktusban a Lufthansa új - értékelhető - ajánlattal áll elő. A Lufthansa szükségtervet dolgozott ki elsősorban a tengerentúli, valamint a legnagyobb európai fővárosok közötti járatok közlekedésének biztosítására. A terv keretében ugyanakkor az utasoknak felajánlották, hogy más légitársaságokra váltsák át jegyeiket, illetve lehetséges esetben a vasutat vegyék igénybe. Ugyancsak hétfőn nyilvánosságra hozott becslések szerint a sztrájk napi 6 millió eurós veszteséget okozhat a német légitársaságnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.