Az Insights augusztus 5-én kezdte meg hivatalosan működését és a Google szándékai szerint reklámozók és kisvállalatok veszik majd leginkább hasznát. Aaron Wall, internetes keresési szakember szerint az új alkalmazás segíthet az általános kategóriák és a pontos keresőkérdések közötti kapcsolat felderítésére, valamint megmutatja azt is, hogyan befolyásolják a hírek a kereséseket – írja a Computerworld. Az Insights a korábban bemutatott Google Trends kiterjesztése, amely a szakértők szerint nagy segítséget jelenthet a vállalatoknak, amelyek valós időben mérhetik le, mekkora az érdeklődés a termékeik iránt.
A Google Insights több módszert is kínál a keresési statisztikák elkészítéséhez. Kiindulhatunk egy-egy tágabb témacsoportból, úgy mint utazás, pénzügyek, stb. De kezdhetünk rögtön egy keresőkérdéssel is, a kört országok szintjére szűkítve és megadva a mérés idejét. 2004 a legtávolabbi időpont, amelyre visszatekinthetünk. A keresések mennyiségét diagrammot és térképen, régiókra lebontva is láthatjuk.
Sajnos, ha nem tömegesen előforduló kérdést választunk, például "Világgazdság", akkor a megyei statisztikákat szám szerint nem tekinthetjük meg, mivel ehhez nincs elég találat. Kiderül viszont, hogy kiemelkedően gyakran gépelik be ezt a kifejezést a budapestiek és a Pest megyeiek, míg a többi megyében a keresési mennyiség alacsony. Az Insights megmutatja azt is, hogy a keresések között – fájdalom – a napi-, és a heti világgazdaság szerepel a legtöbbször.
Az Insights-szal kideríthetjük azt is, hogy az elmúlt tizenkét hónapból március nyújthatta a legtöbb érdekességet politikai szempontból, ekkor kerestek ugyanis a legtöbbször a Népszabadság és a Magyar Nemzet szavakra is. A térképet megfigyelve szociológiai érdeklődésűek elemezhetik, hogy a Népszabadság szóra közép-Magyarországon keresnek sokan, míg a Magyar Nemzet Zalától Hajdú-Biharig terjedő nyugat-keleti tengelyen népszerű, ehhez csatlakozik még a két déli régió: Baranya és Csongrád is. Az internetes hírolvasók szokásait körvonalazza a "related searches" kategória, amelyből kiderül, hogy aki az egyik politikai napilapra keres, az nagyobb eséllyel nézi meg a másikat is.
Valószínűleg a politikai élet lehet hatással az Egyesült Államokban élő magyarokra is, akik tavaly novemberen és idén márciusban kerestek legtöbbször a "Magyarország" szóra. Az pedig nyilvánvalónak tűnik, hogy a legtöbb magyar Kaliforniában él, csak ebben az államban ért el ugyanis magas értéket a keresések aránya.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.