BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kínai autóbiztonság: felnyársalta a bábut a kormány - Képek!

A kínai Jianling Motors azt tervezi, hogy legalább egymilliárd eurós költséggel autógyárat épít Lengyelországban - írta a Rzeczpospolita napilap.

A cikk szerint a cég a lengyel illetékesekkel szeptemberben tárgyal a beruházás részleteiről. A 400 ezres kapacitású gyár termelése le fogja körözni a Fiat Auto Polandot, amely tavaly 362 ezer gépkocsit szállított ki.

A lap által a kínai cég európai csúcsvezetőjeként említett holland Peter Bijvelds kijelentette: igaz ugyan, hogy ezek az autók nem hasonlíthatók össze a BMW vagy a Volkswagen gyártmányaival, ám olcsón "fene jó autót" kap az ember.

Erről azonban megoszlanak a szakmai vélemények. A Global Insight elemzője, Ian Fletcher a közelmúltban egy interjúban kijelentette, hogy a kínaiaknak óriási erőfeszítésbe fog kerülni az európai piac megnyerése azt követően, hogy szörnyű eredménnyel járt néhány németországi törésteszt.

A német autóklub, az az ADAC által 2005 szeptemberében végzett törésteszt katasztrofális eredménnyel zárult: a Jianling Landwind kormánya felnyársalta a bábut.

Egy tavalyi vizsgálat során a Brilliance gyártmányáról derült ki, hogy az utascella nagyon gyenge: mind frontális, mind oldalsó ütközésnél olyan jelentősen deformálódik, hogy az adható ötből csak egy csillagot kapott az autó. A közelmúltban pedig egy Geely családi limuzin ért el nullacsillagos eredményt.

A Brilliance BS6 modellt aztán újratervezték, és most már az Euro NCAP tesztjén megütötte a háromcsillagos szintet, azonban nehéz lesz megváltoztatni a vásárlók véleményét, amelyet a korábbi negatív publikációk alapján alakítottak ki - jegyzi meg Ian Fletcher.

Három éve Peter Bijvelds azzal állt elő, hogy Jiangling Landwind terepjárókat importál a Bijvelds Import BV által alapított Landwind Europe. Bijvelds akkoriban lapunknak elmondta: rövidesen megkezdené a Jiangling Landwind forgalmazását 50-60 szerződéses magyarországi kereskedőnél.

Azóta néhány jármű valóban forgalomba állt Hollandiában, de csupán egyedi engedéllyel, mert ez a kocsi sem kapta meg az uniós típusbizonyítványt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.