Az ATL szekció 19 tagszervezetének 2007-es fizetési adataiból kalkulált, az adók, a bér- és a rezsiköltségek mellett a back office-szolgáltatások árát is figyelembe vevő óradíjak közzétételének elsődleges célja a megbízók tájékoztatása – fejtette ki a Világgazdaságnak Aczél László, a MAKSZ alelnöke, a Young & Rubicam Budapest ügyvezetője. A szakember hangsúlyozta: a díjak a nemzetközi és a magyar ügynökségek esetében egyaránt alkalmazhatók, mivel a tulajdonosi szerkezet különbsége a bérekben alig érezhető.
A MAKSZ szerint a lista közzétételét az agresszív – és a szakmai színvonal romlásához nagyban hozzájáruló – árverseny is indokolja. Az összeállításban közreműködő Megyer Consultingot vezető Megyer Örs úgy véli: a közzétetteknél egyes ügynökségek számításai a bérek különbözősége miatt akár 20-30 százalékkal is eltérhetnek. Ilyenkor a value for money elv érvényesül, vagyis érdemes megvizsgálni, hogy az alacsonyabb árért milyen szolgáltatást kínálnak. Jelentős eltérés esetén érdemes az alkalmazás jogszerűségét számon kérni.
A MAKSZ néhány hónapon belül közzéteszi a médiaügynökségi árak és a kampányköltségek listáját is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.