A Nielsen adatai szerint a piac mérete immár meghaladja az évi 7 milliárd forintot. Az arcápolók forgalma 9 milliárd forint fölé emelkedett.
Az átlagos fogyasztói árak alig változtak. Amíg egy liter testápoló idén május-júniusban átlagosan 2997 forintba került, addig egy évvel korábban 2962 forintba.
A beszerzés színhelye egyre inkább a vegyiáru szaküzlet. Amíg a bolttípusok közül egy évvel korábban még hipermarketben adták el a legtöbb testápoló szert, addig most már a drogéria vette át a vezetést. Az említett két kereskedelmi csatornára jut az eladott mennyiség közel háromnegyed része.
Az arcápolás kellékeinek kiskereskedelmi forgalma egyik évről a másikra 8 százalékkal, több mint 9 milliárd forintra emelkedett. Itt a drogéria mennyiségi részaránya már 75 százalék.
A kategória értékben mért eladásainak kétharmada stabilan arckrémekre jut. Utánuk az arclemosók következnek 25, majd az arclemosók 5 és a maszkok 3 százalékkal.
Az arcápolók átlagos fogyasztói ára év közben tükrözi a kereslet változásait. A karácsonyt megelőző időszakban a sok karácsonyi ajándékcsomag a bennük lévő premium termékekkel, és a kisebb kiszerelések iránti nagyobb kereslet némileg megnöveli az átlagárat, amely nyáron a legalacsonyabb. Idén május-júniusban egy kiszerelési egységet átlagosan 1 174 forintért adtak el a boltokban, szemben a tavaly május-júniusi 1 177 forinttal. Közben, november-decemberben felment 1 267 forintra.
A kézápolók bolti forgalma mennyiségben 3 százalékkal csökkent. Értékben a 4 százalék plusz azt jelenti, hogy a piac mérete 1,2 milliárd forint fölé került.
A test- vagy arcápolókhoz képest a kézápolók forgalma kevésbé koncentrált. A drogéria és hipermarket mellett a 401-2 500 négyzetméteres csatornára is jut ugyanis 19 százalékos piaci részesedés.
A fogyasztói árak érzékelhetően változtak. Egy liter kézkrém átlagosan 3121 forintba került tavaly május-júniusban, míg idén az ötödi-hatodik hónapban 3422 forintba.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.