Az utasforgalommal általában nincs gondjuk, a szezont sikerülhet elhúzni október közepéig. Súlyos problémáik azért vannak, mert egyre kevésbé képesek ellensúlyozni a dráguló üzemanyag miatti pluszköltségeiket.
A legnagyobbakat sem kerülte el a válság, erre kiváló példa a British Airways (BA), amelynek vezérigazgatója, Willie Walsh szerint is az eddigi legrosszabb üzleti körülmények között üzemel. Az üzletember szerint sem élik túl az őszt a gyengébb cégek. A napokban 88 százalékot zuhant a BA negyedéves várt profitja az üzemanyagár-emelések miatt, és alig érte el a 37 millió fontot, míg a tavalyi azonos időszakban a nyereség meghaladta a 298 milliót. A vállalat, amely régebben naponta mindössze három-, jelenleg azonban nyolcmillió fontot költ csak üzemanyagra, télen 3 százalékkal kevesebb járatot tervez indítani, hogy spóroljon a kevéssé népszerű útirányokon.
Az üzemanyagár-válság kezdete óta több mint húsz légitársaság jelentett csődöt világszerte. A kiútkeresési stratégia elemeként a cégek nagy része emeli a jegyárakat és csökkenti járatai számát. Ugyanezt végzi a német Lufthansa is, amely éppen a hét végén alkudott meg a sztrájkoló földi személyzettel. A szakszervezet 9,8 százalékos béremelést követelt, a legnagyobb német légitársaság ezzel szemben 6,7-et ajánlott.
A sztrájk a Lufthansának súlyos veszteségeket okozott, a légitársaság több belföldi, illetve európai, valamint tengerentúli járat törlésére kényszerült.
A cég ugyanakkor ugyancsak a hét végén arról számolt be, hogy 219 millió euróval sikerült növelni az első fél évben az üzemi eredményt 2007 azonos időszakához képest. A konszern nyeresége 402 millió euró volt – 2007 első hat hónapjában ez 992 millióra rúgott, ebből 503 milliót tett ki a Thomas Cook AG részvényeinek eladása, illetve 71 millió euró a WAM Acquisition SA által végrehajtott sajátrészvény-viszszavásárlásból származott.
A Malév vezetői is elismerték a közelmúltban, hogy az emelkedő olajár nyomása és az általános gazdasági recesszió miatt a cég a jövőben kénytelen átrendezni kapacitásait és erőforrásait. Az új startégia szerint a Malév az európai hálózatára koncentrál, ennek megfelelően az idei téli menetrendtől kezdődően megszünteti veszteséges hosszú távú járatainak üzemeltetését.
A Malév átalakítja a flottáját is. Európai hálózatát egyrészt a már kipróbált középtávú Boeing–737-NG gépekből álló flottájával, valamint az idei téli menetrendben forgalomba álló, költséghatékony és környezetkímélő, regionális célpontokra repülő Bombardier gyártmányú Q400-as turboprop repülőgépekkel fogja lefedni, ezek ugyancsak a Bombardier-től vásárolt CRJ-ket és a 2009 decemberétől fokozatosan kivonandó Fokker–70-es gépeket váltják majd ki.
További részletek itt olvashatók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.