Tóth Bertalan a lépés szükségességét azzal indokolta, hogy a nehéz anyagi helyzetben lévő Pécsnek minden évben komoly összegbe, idén például 615 millió forintba kerül a veszteséges PK Zrt. támogatása.
Az alpolgármester elmondta: az elképzelések szerint a vásárló 1 milliárd forinttal járulna hozzá a társaság jelenleg 2,1 milliárd forintos tőkéjének emeléséhez, amellyel 32 százalékos tulajdonrészt szerezne. Ha vállalja, hogy a céget üzemi veszteség nélkül, csökkenő önkormányzati támogatással működteti, valamint meghatározott fejlesztéseket hajt végre, 562 millió forintért további 17 százalékot és a menedzsmentjogokat is megkapja.
Tóth közölte, hogy a Hungarian Bus cégével, a lehetőség iránt érdeklődő Mecsekbusz Kft.-vel szerződnének a PK Zrt. tulajdonrészének eladására. Az értékesítéshez nincs szükség közbeszerzési eljárásra, mivel a tőkeemelést a PK Zrt. hajtja végre.
Kerényi János, a PK Zrt. vezérigazgatója korábban arról tájékoztatott, hogy a cég mintegy 170 autóbusszal évente 96 milliós utasforgalmat bonyolít le a 158 ezer lakosú városban.
A tömegközlekedési vállalat veszteségeiről sem Tóth Bertalan, sem Varga Péter, a Pécsi Városüzemelési és Vagyonkezelő Zrt. vezérigazgatója nem kívánt nyilatkozni, a társaság éves utasforgalmáról, járműparkjáról, dolgozóik számáról pedig nem volt információjuk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.